A Terike from Budapest fiatal divattervezőket képviselő Instagram-oldalként indult 2020-ban, ma már független platformként működik, amelynek missziója, hogy képviselje a divattervezői szakma integritását, és növelje a pályakezdő tervezők láthatóságát. László Fanni, Szarvas Valentin divattervezők, illetve Tamás Cintia és Keszeg Anna designkultúra-kutatók kulcsfontosságúnak tekintik a divattal és divattervezéssel kapcsolatos edukációt. A Terike név szimbolikusan utal mindazokra a félreértésekre, amelyek ma Magyarországon vagy globálisan a divattervezői szakmához kapcsolódnak. A csapat meggyőződése, hogy a fiatal tervezők projektjeinek felmutatása az egyik kulcs a kortárs divatkultúra (át)alakításához.
A PIM-be tervezett performanszt, amely a Magyar Nemzeti Múzeum Közgyűjteményi Központ – Petőfi Irodalmi Múzeum MUSE Set programsorozatának következő része, utóbbi intézmény Szépvilág – Divat és kultúra a reformkori Pesten című kiállítása által megidézett világ inspirálta. A tárlat a divatlapokon, az öltözködésen keresztül nyújt bepillantást az 1840-es évek Pestjének világába. Ezt az időszakot a gazdasági, társadalmi és kulturális újjászületés jellemezte, a divatot pedig a művelődés részeként fogták fel.
Az előadás Wohl Janka Illem című könyve alapján mutatja meg, hogy az igazi úr és úrinő nem születésük vagy vagyonuk alapján ítéltetik meg, hanem kifogástalan modoruk, öltözékük és viselkedésük révén. A kötet ugyan a 19. század második felében íródott, de ugyanazt a társadalmi osztályok meghatározta kultúrát írja le, mint a Szépvilág kiállítás.
Az augusztus 8-i divatperformansz a társadalmi hierarchiák természetéről szeretné elgondolkodtatni a PIM kertjébe látogatókat Wohl szövegén és pályájuk elején tartó, feltörekvő tehetségek által tervezett ruhákon keresztül.
Habár a ruhák önmagukban is történeteket mesélnek, hajlamosak vagyunk kizárólag termékként tekinteni rájuk, ezért a Terike from Budapest a divatbemutatót kortárs tánccal kombinálja. A mozgás bevonása segít, hogy ne az individuális ruhadarabokra koncentráljunk, hanem a divattárgyra, amely ember és mozgás egységévé fejlődve komplex megértésre hív.