Julie Delpy filmje nem fukarkodik a véres részletekkel, ám igyekszik kellőképp megalapozni az általa alakított főszereplő indítékait. És mi más is lehetne egy - a maga korában, a XVI-XVII. század fordulóján Európa legszebbjei közé sorolt - özvegyasszony megtébolyodásának oka, mint a szerelmi bánat, amely ráadásul egy nála húsz évvel fiatalabb ifjúhoz (Thurzó István - Daniel Brühl) köti? Szerelmének tárgya ráadásul éppen annak a Thurzó György nádornak (William Hurt) a fia, akinek (érdek)házassági ajánlatát a grófnő ridegen elutasítja: eggyel több ok, hogy a nádor cselszövéssel elszakítsa a szerelmeseket, és a hatalmas birtokkal rendelkező nőt (akinek még a király is adósa) megpróbálja kiforgatni vagyonából, megfosztani boldogságától. Delpy nem próbálja meg felmenteni Erzsébetet, de a grófnő boldog szerelmestől a megháborodott gyilkosig ívelő, érzékletesen végigvitt jellemfejlődése olyan regisztereket szólaltat meg a nézőben, hogy azon kapja magát: észrevétlenül megkedvelte, de legalábbis szívből szánja őt.
A narrátorként is funkcionáló Thurzó István a férfiasság és a tisztaság ritka egységét hordozza magában: fiatal kora ellenére érezzük, a grófnőt sokkal inkább az előbbi tulajdonságaival nyűgözi le. Julie Delpy filmje olyan örökérvényű kérdéseket feszeget, mint az öregedéstől rettegő, kegyetlen - egyébként nem csak - női hiúság, a hatalom egyszerre üdvös és végzetes terhe, vagy az életkort és társadalmi hovatartozást nem tekintő szerelem. Külön figyelmet és dicséretet érdemel a csejtei kastély hátborzongató atmoszférája, amely sötét zegzugaival, folyosóival fokozatosan maga is egy hatalmas kínzókamrává válik: lebegtetve és új életre hívva a sokak által csak Vérgrófnőként emlegetett Báthory Erzsébet legendáját, amelynek igazságtartalmára természetesen ezúttal sem derül fény.