A magyar könnyűzene felülete mozgalmas évet tud maga mögött, online és offline jelenléttel is képviselte és közvetítette a hazai produkciókat.

Országosan mozikban játszott saját gyártású koncertfilm, a zene és társművészeti ágainak közös eseményei, a mai magyar zene legkiemelkedőbb produkcióival megvalósult, Legendák elnevezésű projekt, az egész nyarat átívelő – saját színpaddal megvalósított – fesztiváljelenlét, a Klipszemlével való együttműködés: ilyen volt a popkultúra kikötésének első éve.

A Hajógyár videós csatornájának tavaly augusztusi indulását követően idén elstartolt a hajogyar.hu, ami multimédiás platformként egyszerre nézhető, olvasható és hallgatható formában is közzétesz minden tartalmat.

A felületen közel 30-féle műsor 300 adása jelent meg az elmúlt egy évben, amikben szerte a Kárpát-medencéből több mint 200 alkotót ismerhetett meg közelebbről a közönség.

A Hajógyár következő meghatározó mérföldköve a Carson Coma-koncertfilm volt: az utóbbi évek egyik legsikeresebb zenekarának új lemezéhez és leghíresebb dalaihoz készített dokumentum-koncertfilmet a Hajógyár stábja, mely bekerült a művészmozik országos terjesztésébe.

A multimédiás platform másik jelentős – jelenleg is futó – projektje a Hajógyár × A38 eseménysorozat, amit az A38 Hajó koncerttermében rendeznek meg minden kedden. A négy téma mentén hétről hétre megvalósuló estek a zene és társművészeti ágainak kapcsolatát, valamint a magyar könnyűzene alkotóit és a popkultúra szereplőit mutatják be. A telt házas estek egyik legnagyobb sikere, hogy nemcsak a különböző művészeket késztette együttműködésre, hanem a közönség táborai között is létrejött az átjárás.

A Hajógyár nyarának egyik nagy durranása a Strand fesztivállal közösen létrehozott Legendák projekt volt,

amiben a mai magyar zene legkiemelkedőbb produkciói ikonikus, régi slágereket dolgoztak fel az eredeti dalok szerzőivel. A sokoldalú koncepcióban olyan előadók fértek meg egymás mellett, mint az Analog Balaton, az Ivan & The Parazol és a Valmar vagy Lovasi András, Charlie és Szikora Robi. A közös munkát a végigkísérte a Hajógyár kamerája, így minden produkcióról készült videóklip, de élőben a Strand fesztivál színpadain is elhangzottak a feldolgozások.

A nyári szezon más miatt is erős volt a Hajógyár számára: közel 100 zenekar, több mint 200 koncert, tízezer főt is meghaladó helyszíni néző és valódi legendák – ez a Hajógyár mérlege az idei fesztiválszezonban. A Volt, az EFOTT, a Művészetek völgye, a Sziget, a Strand fesztivál és a SZIN helyszínt biztosított ahhoz, hogy a Hajógyár Petőfi-színpadán ismert kevésbé ismert, tehetséges művészek állhassanak színpadra és juthassanak el a közönségükhöz.

Szeptemberben együtt szervezte meg szülinapját a magyar zeneipar egyik legfontosabb eseményével a platform. A Hajógyár × 6. Magyar Klipszemle ezúttal nem csupán a hazai klipgyártók elismeréséről szólt, hanem a Hajógyár zenei és szakmai programjairól, a Hajógyár díjáról és első születésnapjáról is.

Az elkövetkezendőkben is megéri figyelni a megújult honlapot, ahol hamarosan friss könnyűzenei pályázati kiírások jelennek meg.