Több mint száz előadóművész kapott egymillió forint feletti jogdíjat, további mintegy háromszáz muzsikus jogdíja haladta meg az ötszázezer forintot, és vagy kétezer előadó jogdíja a százezer forintot.
A most lezárt nagyfelosztás kiterjedt a 2024. évi internetes jogdíjakra, a háttérzenei díjakra, a rádiós és televíziós játszási díjakra, a hangfelvételi kiegészítő díjakra, valamint a rádiós ismétlési jogdíjakra is. Emellett az internetes elhangzásokra vonatkozó járandóságokra, kiegészítve a 2025 második negyedévében külföldről beszedett díjakkal.
A rádiós és televíziós jogdíjat az EJI idén is csaknem száz hazai rádió, illetve televízió adatai alapján osztotta fel. Ez a tavalyinál kevesebb, mintegy hatszázezer különböző felvétel beazonosítását jelenti, amelyeket idén azonban gyakrabban játszottak a rádiók. A tíz legmagasabb jogdíj előadói között többségben vannak a magyar művészek, részükre az EJI most összesen több mint ötvenmillió forintot fizet ki. A magyar felvételek aránya az összesített adatok alapján csaknem negyven százalék, lényegében az elmúlt évivel azonos. 39 előadó jogdíja haladta meg az egymillió forintot.
Ugrásszerűen növekedtek a lehívásos (internetes) jogdíjak. Ebben egyrészt a prémium előfizetők számának növekedése játszott szerepet. Másrészt pedig az EJI Felosztási Szabályzatának módosítása, miszerint most már a magánmásolási díj nagyobb része kerül az internetes elhangzások alapján felosztásra. Az egyesület minden eddiginél több, összesen 7,5 milliárd stream (lejátszás) adatát dolgozta fel. Összesen 130 ezer előadó számára állapított meg jogdíjat. A tíz legmagasabb összegű jogdíj együttes összege harmincmillió forint. 18 előadó részesült egymillió forintot meghaladó jogdíjban.
Az EJI teljesítményének javulását jellemzi egyebek között, hogy a korábbiaknál is több bolt és vendéglátóhely adatát dolgozta fel, amivel jelentősen pontosította a jogdíjfelosztás eredményét. Ezeken a helyeken 230 millió alkalommal százezer különböző felvételt játszottak le, amelyekben összesen csaknem harmincezer előadó működött közre az év során. Ezeken elenyésző arányban, alig hat százalékban szerepeltek magyar művészek. A legmagasabb tíz jogdíj jogosultjai között egy magyar van.
A kiegészítő jogdíjak összege az elmúlt évihez képest 116 százalékra nőtt. A magyar retró felvételek iránt magasabb az érdeklődés, mint a hasonló időszakban készült nemzetközi repertoár iránt, azonban ezen a jogcímen egyelőre még elenyésző bevételre tesznek szert az előadók.
A rádiós ismétlési jogdíj az MTVA által készített, kereskedelmi forgalomba soha nem került felvételek ismételt sugárzása után illeti meg az előadókat – túlnyomórészt magyar művészeket.