Az elmúlt évtizedben számos olyan zenei produkció született, amelyben felfedezhetők voltak azok a népzenei motívumok, amelyek Kodály és Bartók nemzedékét ihlették műveik megírásához, ezen az estén pedig a közönség azzal is találkozhatott, hogyan ötvöződik ezzel a zenei örökséggel a magyar kultúra szerves részét képező cigányzene ? emelte ki Hoppál Péter a helyszínen mondott köszöntőjében.

Izgalmas időutazás, amikor a Magyar Örökség- és Hungarikum-díjas 100 Tagú Cigányzenekar és vendégeik, a kvartett vagy a szólisták saját kamarazenei műfajaikban megmutatják azt, hogyan jön létre az a varázslat, amikor néhány hangból érezni lehet azokat a stílusjegyeket, amelyek a magyar zene összetéveszthetetlen sajátjai ? fűzte hozzá az államtitkár.

A koncerten elhangzott többek közt Erkel Ferenc Hunyadi László operájából a Palotás, Kodály Zoltán Háry Jánosának Intermezzója, Liszt Ferenctől A genfi harangok, Brahms 1. (g-moll) magyar tánca, Kovács Bélától a Hommage ? Kodály, Reményitől a Repülj fecském, Liszt 2. (cisz-moll) magyar rapszódiája, hallható volt Berlioz Rákóczi-indulója és Monti csárdása is.

A koncerten közreműködött Masa Anita mezzoszoprán, Bonnyai Apolka zongorista, Kállai Ernő hegedűművész, Lugosi Dániel Ali klarinétművész és a Kállai Vonósnégyes. Az est utolsó darabját, Kodály Zoltán Kállai kettősét Hoppál Péter vezényelte.

Forrás: MTI

Fotó: Csákvári Zsigmond