Robert Dubac Férfiagy című darabjának alapszituációja szerint Sanyit elhagyja mennyasszonya, és két hét gondolkodási időt hagy neki, hogy rájöjjön, vajon mi oka lehetett erre. Sanyi ekkor magába száll, és a női és férfi szerepek mibenlétéről, valamint a párkapcsolatok örök misztériumáról morfondírozik. Az egyszemélyes vígjátékban rengeteg humorral jelenítik meg a férfi nőkkel kapcsolatos emlékeit, tapasztalatait, miközben hat férfitípus elevenedik meg a színpadon, akik tanácsaikkal és történeteikkel inkább összezavarják őt, semmint segítenek neki abban, hogy a ?Mit akar a nő?? kérdésre megkapja a választ.
Szirtes Tamás, az előadás rendezője az darab kapcsán rendezett sajtótájékoztatóján elmondta: három nyomós indoka volt rá, hogy igent mondjon a felkérésre. Egyrészt maga a témaválasztás már önmagában is aktuális, hiszen minden embert - nemtől és kortól függetlenül - érdekel a férfi-nő kapcsolatok örök misztériuma. Elmondása szerint a tartalmi részen kívül a forma is érdekes kihívásokat rejtegetett magában, hiszen a darab a klasszikus színházi elemeket modern vonásokkal ötvözi: az egyszemélyes vígjátékot a manapság nagy népszerűségnek örvendő stand-up comedy-val elegyíti. A rendező kiemelte, hogy Csányi Sándorral dolgozni külön öröm, hiszen ?ezer színben feltűnő ember?, aki ezen tulajdonságát kamatoztatni is tudja az előadás során, ugyanis Sanyinak egyik percről a másikra kell egy-egy másik karakter bőrébe bújnia.
Csányi Sándor szintén kiemelte, hogy a darab mindig aktuális és mindekit érintő problémákat és kérdéseket érint, ezáltal kivétel nélkül megszólítja a közönséget. A Thália Színház művészeti vezetőjeként is dolgozó színész hangsúlyozta, az előadás "egy csomó gondolatot ébreszt, amit haza lehet vinni".
(Milojev Zsanett)