Barcza Réka alkotásain keresztül személyes emlékei és álmai felidézésével vizsgálja önmagát és környezetét. A járvány első hulláma idején készült sorozatában mélységes iróniával reagál a rendszerváltás romantikájának és a nyugatosodás illúziójának szertefoszlására.

A képek abszurd világának állandó alakjai a közszereplők, a politikai osztály hírhedt alakjai és a festő maga. A hol fakó, hol elmosódott helyszínek révén – melyek a művész életének valós terei – egy kietlen, magára maradt országnak, és a rá mért társadalmi-gazdasági sorscsapások szürreális látványának lehetünk szemtanúi.

Az irányvesztettség és a lidércnyomás kettős bűvkörében Barcza olyan érzékeny témákat érint, mint a házasság intézményéhez való jog, a gyermeknemzéssel kapcsolatos dilemmák, a nemi szerepek és sztereotípiák problémája, az uniformizálás fokozódó veszélye, a populista politikai cselekvés formái, valamint az állam és a személyi autonómia viszonya. Munkái feminista felhangú folklorisztikus korrajzok, meseszerű, politikai ihletésű történetek.

Barcza Réka a 2020-ban megrendezett Godot Art Fair díjazottja.

A kiállítást március 6-ig lehet megtekinteni csütörtöktől szombatig 10 és 14 óra között.

A nyitóképen részlet Barcza Réka Mintafeleség, mintaanya című munkájából.

Forrás és fotó: Godot Galéria