Nagy kár, hiszen Uli Edel rendező 1981-ben éppen azért kapott komoly elismerést a Christiane F. című drogos tiniprosti-filmért, mert nagyon hitelesen ragadta meg a hetvenes évek derekának nyugat-berlini hangulatát. Ezzel szemben most egy naftalinszagú drámát kapunk, mely a két és fél órás játékidőbe egy minimum sátántangónyi hosszúságú történetet akar beletuszkolni eszmével, pszichológiai drámával, akcióval és történelemleckével egyetemben. Az Andreas Baader (Moritz Bleibtrau) és Ulrike Meinhof (Martina Gedeck) nevével fémjelzett szélsőbalos német terrorbrigád tündöklése és bukása nagyon fontos része a huszadik század európai történetének, ám ha olyan didaktikusan közelítünk hozzá, mint tette azt Edel és csapata, akkor az eredmény jobban emlékeztet egy szakközépiskolai március 15.-műsorra, mint egy valóban fajsúlyos drámára.
Jacques Mesrine életének prezentációja (Halálos közellenség 1-2.) hatásosabbra és hitelesebbre sikerült a Vörös Hadsereg Frakció bemutatásánál, hiszen a német film maximum olyan mélyre ás az osztályharcos témában, mint a néhány évvel ezelőtti Edukators, úgyhogy aki többet szeretne megtudni a korról, az inkább olvassa el Katharina Blum elvesztett tisztességét.
A Baader?Meinhof csoport |
(Der Baader Meinhof Komplex - színes, feliratos német-francia-cseh filmdráma 149 p. 2008) (16) |
Rendező: Uli Edel |
Színész: Bruno Ganz, Johanna Wokalek, Martina Gedeck, Moritz Bleibtreu |
Forgalmazza: Best Hollywood |