Az újabb török darab azonban egészen más iskolát képvisel. Az Igazság főhőse egy fiatal anya, Asya, akinek egyszerre két problémával kell megküzdenie. A cselekmény során lassanként, fokozatosan tárul csak fel a néző előtt, hogy a nő miért is időzik édesanyjánál és lánytestvéreinél, miért férje nélkül él, akivel csak e-mailekben érintkezik.
A másik, nem kevésbé súlyos teher túlnő Asya személyén, és az egész török társadalmat érintő problémává tágul. Az egyetemi tanárként dolgozó asszony csoportjával egy 90 évvel ezelőtt, még az Ottomán Birodalomban lezajlott bűntényt próbál kutatni. A gyilkossági ügy áldozata egy gyönyörű fiatal szülésznő volt, akit azzal vádoltak, hogy prostituált, s amikor nemet mondott egy követelőző férfinak, az az erkölcsre hivatkozva megölte. Asya és tanítványai kutatása pedig még ennyi idővel az eset után is számos akadályba ütközik, mely feltárja, milyen diszkrimináció sújtotta és sújtja még ma is a nőket Törökországban.
Míg a fent említett, korábbi török filmeknél gyakori probléma volt a homályos szimbólumok érthetetlensége, addig az Igazság talán túlságosan is egyértelmű. Szájbarágós forgatókönyvét túlzó, mesterkélt színészi játék egészíti ki, ami didaktikus, tanmeseszerű művet eredményez.
Igazság |
(Yengec oyunu - színes, feliratos magyar-török filmdráma 77 p. 2009) (12) |
Rendező: Ali Özgentürk |
Színész: Ayca Inci, Ayse Kökcü, Elif Melda Yilmaz, Ensar Kilic |