A szervezők már hozzászokhattak a ?takarékos üzemmódhoz?, hiszen a korábbi évek programsorozatait is jóval költséghatékonyabban oldották meg, mint az egyébként is gazdagabb és kedvezőbb helyszíneken szervezett fesztiválok. De Turjányi Miklós, aki hat éve igazgatja a fesztivált, a kialakult helyzetre utalva a viccbeli paraszt bácsit idézte: ?Erre azért nem számítottunk!?
 
Nem sokan vállalják, hogy kéthetes fesztivált szerveznek – közel 30 helyszínen, 65-70 programmal, minden résztvevő útiköltségét, szállását és teljes tiszteletdíját kifizetve – alig 80-85 millió forintból. És mindezt egy olyan, évtizedek óta méltatlanul ?elfeledett? térségben, mint Zemplén, ahol ez a rendezvénysorozat valóban a kultúra ünnepe, és turisztikai szempontból is kimagaslóan fontos.
 
A Zempléni Fesztivál abban is egyedülálló volt eddig, hogy a szponzoráció aránya a költségvetésben az országos 10-15%-os arányhoz képest kiugróan magas, meghaladta a 35%-ot. Mindez elsősorban a kezdetek óta főtámogató Antenna Hungária Zrt. állhatatosságának volt köszönhető, a cég az elmúlt 19 évben több mint félmilliárd forintot fordított a zempléni szponzorációra.
 
?A támogatás megszűntetéséről szóló levelük váratlanul ért, de megértjük döntésüket” ? fogalmazott Turjányi Miklós.
 
Az idei, csökkentett időtartamú fesztivál költségvetése egyelőre mindössze 35 millió forint. Az igazgató és a szervezőgárda tagjai még nem adták fel, hogy az utolsó pillanatban találnak egy új főszponzort, és a tőle kapott összeggel méltóbb módon ünnepelhetnek.