Az. V. kerületi Fire étteremben tartották azt a sajtótájékoztatót, amellyel lezárult a Színes Város Budapest Fesztivál. Idén nyolc falfestmény készülhetett el a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából hazai és külföldi alkotók közreműködésével. Az elkészült művek arról adnak képet, hogy hogyan képzelhetik el a magyar kultúrát, a magyarságot a külföldről érkező turisták ? az alkotások magyar mitológiai történeteket és a különböző hungarikumokat jelenítenek meg. A sajtótájékoztatón V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára, Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vezérigazgatója és Flór Péter, a Színes Város Csoport főtitkára vettek részt.

V. Németh Zsolt tájékoztatójában kiemelte, hogy a hungarikumok kapcsán fontos, hogy ne a szokott módon jelenítsék meg azokat, hanem ?a külföldről ide érkező turisták és a fiatalok számára is? érthetőbben. ?Frissen és fiatalon? ? tette hozzá, mely révén valamiféle többlet, érzelmi elem társulhat hozzájuk. ?Mi azt szeretnénk, hogy a hungarikumokra érzelmileg gazdagon ? a festő, a költő és az örökös szemével tekintsük? ? és meglátása szerint ehhez adott kiváló alkalmat a Színes Város Budapest Fesztivál is.

Dr. Faragó Péter elmondta, hogy számára a fesztivál során született alkotások ? csatlakozva az államtitkár szavaihoz ? ?nem csak a múltunkról szólnak, hanem a jelenünkről és a jövőnkről is. Ezek a hungarikumok alkalmasak arra, hogy egy trendi, haladó, progresszív köntösbe bújtatva a jövőnket jelenítsék meg azáltal, hogy a múltunkról szólnak? ? tette hozzá. Valamint Budapest turisztikai szempontjából is fontosnak nevezte ezt a projektet. Rámutatott, hogy az idei évbe ismét rekordot könyvelhet el a város a külföldről idelátogatók számát tekintve, és ezzel is a város imázsának kiépítését segíti elő a Színes Város.

Szőke László a fürdőlétesítmények fejlesztését hozta fel, mint egy fontos feladatot, amivel a turizmus fellendítéséhez járulhatnak hozzá. ?A Budapestre érkező turisták több mint 40%-a legalább egyszer meglátogatja valamelyik fürdőjét? ? emelte ki, és hozzátette, hogy az elmúlt 50-60 évben ekkora mértékű fürdőfejlesztésre nem került sor Budapesten. Ennek szellemében is kíván a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. csatlakozni ehhez a kezdeményezéshez, valamint ahhoz, hogy ?élhetőbb várost teremtsenek? ezáltal.

Flór Péter pedig örömét fejezte ki abban, hogy a hungarikumok is helyet kaphattak az alkotások között, hiszen ?ez is egy újdonság, innováció volt, mint az egész tűzfalfestés is.? Valamint reményét fejezte ki abban, hogy a következő évben több külföldi és magyar alkotóval tudnak majd együtt dolgozni.