„Göncz Dalma festészetének témája szorosan kötődik a természethez. Organikus formákba rendezett, térbeli kompozícióiban természeti elemek és jelenségek kapnak teret. A növényvilág burjánzása épp olyan érzékletesen jelenik meg képeiben, mint a víz alatti közeg titokzatos atmoszférája. Műveit a világ számos pontján gyűjtik, ezért az utóbbi években rendszeresen utazott Kaposvártól egészen Hongkongig. Az egyes helyszínek sajátos ökológiai szennyeződéseit épp úgy beépítette alkotásaiba, mint a tájak lehengerlő látványvilágát” – írtuk a művészt bemutató cikkünkben.
„Anyagközpontú művészként nagyon fontos szempont az újrahasznosítás. Igyekeztem ezen a helyszínen is a kapott alapanyagokon túl beépíteni másoknak már használhatatlan anyagokat. Néhány hónapja Hongkongban is jártam egy kiállításom alkalmával, és bár Andorra hatalmas kontrasztban állt a pénzvilág központjaként működő metropolisszal, hasonlóságokat is megfigyeltem. Az alternatív energiaforrások mindkét helyen nagyon fontos szerepet játszottak. A fenntarthatóság és az újrahasznosítás lehetőségei az érezhető fenyegetettség miatt mindenhol hangsúlyosak” – mondta a Magyar Kultúra magazinnak.
Hosszú évek kísérletezése és a vegyes technikák tanulmányozása közben szeretett bele a betonba, de az új stílus megteremtése nem tudatos döntés volt részéről. Kezdetben ő is akrillal, olajfestékkel dolgozott és grafikákat készített, de már a múzeumokban is azok az alkotók fogták meg igazán, akik valamilyen plusz, kézzel fogható anyaggal egészítették ki darabjaikat, amik kiemelték a képek mondanivalóját a síkból.
Göncz Dalma célja, hogy megismertesse a beton művészibb oldalát a műkedvelőkkel, valamint összekösse az ember alkotta mesterséges „kővilágot” az érintetlen természettel. Mindezt újonnan megnyitott bemutatótermében, a budapesti Goentz Atelier-ben teszi. A legújabb budapesti belvárosi galéria március 15-ig várja a közönséget Göncz Dalma Hová vezet? című kiállításával.
Fotó: Stiller Ákos