(MTI) A 130 darab cirkuszjegyet a minisztérium háttérintézménye, a Fővárosi Nagycirkusz ajánlotta fel. ? Példaszerű az a kitartó és szakszerű munka, a minden perces igénybevétel, a sok szívből és tudásból jövő segítő tevékenység, amely ennek az intézménynek a munkatársait jellemzi ? mondta Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszter köszöntő beszédében.
Akik itt dolgoznak, hosszú éveken át elmélyülten tanulnak, hogy tudásukkal, ötleteikkel, szeretetükkel segíthessenek. Mindez egyetlen ember munkájára vezethető vissza, Pető Andráséra, akiről elnevezték az intézményt. Az itt folyó konduktorképzés határterület az egészségügy és az oktatás területén. Olyan szellemi ritkaság a világon, amely a mi gazdagságunk, s ezt súlyához, rangjához, értékéhez mérten kell kezelni ? hangsúlyozta a miniszter.
Az ünnepségen óvodás korú gyerekek műsorukon keresztül bemutatták az első szellemi hungarikum, a Pető-módszer személyiségen keresztül megvalósuló komplex konduktív fejlesztés eredményességét, majd a közönség megtekinthette a Habakuk interaktív bábszínház előadását.
Az ünnepségen a Pető Intézet rektora okleveleket adott át az intézmény támogatóinak, a Power Plate egy gépet, Schobert Norbert és Rubint Réka cukormentes kekszet ajándékoztak a gyerekeknek, valamint 500 ezer forint értékben hozzájárulnak a gyerekek utaztatásához a Mentő Robogó szervezet közbenjárásával. Az eseményen részt vett Erőss Zsolt hegymászó is.
A Pető Intézet központi idegrendszeri mozgássérültekkel foglalkozik a csecsemőszűréstől kezdve a korai fejlesztésen át az óvodás és általános iskolások korúakig, de a felnőttek rehabilitációja is kiemelkedően eredményes az intézményben. Pető András (1893-1967) orvos-gyógypedagógus az 1940-es években hozta létre a központi idegrendszeri károsodás következtében mozgássérült személyek helyreállítását célzó konduktív pedagógiai rendszert, amelyet az általa vezetett intézet alkalmazott először. Követője és a rendszer továbbfejlesztője a főiskolai képzés vezetője, Hári Mária volt.
A konduktív nevelési rendszer lehetőséget ad a személyiség sokoldalú kibontakoztatására, ugyanakkor lehetővé teszi a társakkal, csoportban történő együttműködést, előkészít a valódi integrációra. Alapgondolata, hogy a központi idegrendszer a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal, új kapcsolatok kiépítésének lehetőségével, amely a tanulási-tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósítható. Az új módszer hatással volt az egész magyarországi gyógypedagógiai szemléletre, s szerte a világon jelentős változást hozott e területen.