(MTI) A közgyűjtemény 10 nevelési-oktatási intézménynek, a várostól távolabb lévő kistelepülések diákjainak is lehetőséget teremtett a múzeumi foglalkozások látogatására. Különös hangsúlyt helyeztek a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatására a program keretében. Az egymást követő korosztályok számára készült programok közös törekvése volt, hogy megnyerjék őket a múzeum számára, elfogadtassák, megszerettessék velük mindazt, amit a közgyűjtemények kínálnak ? ismertette a részleteket a projektvezető.
Gergics Ágnes hangsúlyozta: a múzeum nemcsak a tantervhez illeszkedő ismereteket közölt, hanem lehetőséget teremtett a diákok kreativitásának kibontakoztatására is. A múzeumi szakemberek fontosnak tartották az élményszerű ismeretszerzést, ennek szellemében készültek a műtárgyakat feldolgozó társasjátékok, memóriajátékok, térbeli kirakók, amelyeket nagy élvezettel használtak a foglalkozások résztvevői.
A projektre 16 millió forintot nyert el a közgyűjtemény a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében. Ebből a forrásból összesen 114 foglalkozást tartottak. A projekt további hozadéka, hogy az elkészült pedagógiai programok a későbbiekben is használhatók ? jegyezte meg Gergics Ágnes.