(MTI) - A mesélés nemcsak a családi kapcsolatok erősítésében nagyon fontos, de hozzájárul a gyerekek egészséges lelki és társadalmi fejlődéséhez is. "A mese a legjobb gyerekszoba, a mese útravaló, a jövő társadalmát neveli, így meghatározó szerepe van az egész társadalom jövőjének szempontjából is. Amilyen embereket nevelünk, olyan lesz a jövőnk" - fogalmazott a programot elindító Médiaunió közleménye.
A Médiaunió Kuratóriuma közel 800 beérkező témajavaslat közül választotta a 2011-es kampány témájául a családi meseolvasást. A nyertes javaslat "Olvass esti mesét a gyermekednek, és tölts vele együtt tartalmas időt!" címmel érkezett.
Az Ipsos kutatásai alátámasztják, hogy a 3 évnél fiatalabb gyerekek mindössze felének mesélnek a szülei naponta, az ennél idősebbek családjában pedig még rosszabb a helyzet. A Médiaunió idei, Mesélj mindennap! kampányának célja, hogy ezen változtasson.
A szervezők olyan üzenetet fogalmaztak meg, amely hosszú távon segítheti a gyerekek szellemi, érzelmi és erkölcsi fejlődését, hogy boldog és magabiztos felnőttekké válhassanak, mert ezáltal jó néhány súlyos társadalmi probléma válna megelőzhetővé - vélekedtek a szervezők.
"Gyermekkorban a meseolvasás tartalmas együttlétet biztosít szülő és gyermek számára. A mese megmozgatja a gyermeki fantáziát, a képzelet erejével hat, segít a belső kép kivetítésében. Mindeközben a mese segít átvészelni a nehézségeket, segít a gyermek lelkében zajló konfliktusok megoldásában, feloldásában is" - mondta korábban Rudolf Péter, Jászai Mari-díjas színész, a kuratórium tagja.
A kampány pénteken Benedek Elek születésének évfordulóján indult. Ennek alkalmából a kampány indító eseményeként meghirdették a magyar mese óráját, amelyhez Magyarország közel 300 óvodája és bölcsődéje, valamint számos ismert személyiség is csatlakozott. Minden óvodában délután egy órakor ugyanazt a mesét olvasták fel a gyerekeknek az óvónők.
Péntektől látható a kampány első tv-bejátszása, elindul a Facebook-oldala, illetve a www.meseljmindennap.hu portál is elérhető. Október elejétől pedig tv- és rádiócsatornákon, napi, heti és havi lapokban jelenik meg a Médiaunió kampánya.