Az üvegcipő 1924-es vígszínházi ősbemutatója annak idején két okból is jelentős, illetve érdekes eseménynek számított. Jelentősnek azért, mert Molnár két korai, kiemelkedő műve, A Pál utcai fiúk és a Liliom józsefvárosi környezetéhez és hangulatához tért vissza, érdekesnek pedig azért, mert Az üvegcipőben Molnár állítólag saját magánéleti válságát „írta ki” magából. A cselekményben Irma, a 19 éves kis cselédlány, a „józsefvárosi Hamupipőke”, bátorságával, őszinteségével, tisztaságával végül elhódítja szívszerelmét, Sipos urat panziósnő szeretőjétől, Adéltól. A 46 éves Molnár éppen akkoriban szakított Fedák Sárival, a híres-hírhedt primadonnával és kötötte össze sorsát a 22 éves Darvas Lilivel, Irma első alakítójával. Túl e magánéleti pikantérián, a vígjáték önmagában is egyike Molnár Ferenc legszellemesebb, legegyénibb hangú műveinek. Nem véletlen tehát, hogy 1978-ban, az író születésének 100. évfordulója alkalmából a Vígszínház Az üvegcipő felújításával adózott Molnár Ferenc emlékének. A Kapás Dezső rendezte előadás főbb szerepeit Pap Vera – debütáló főiskolai hallgatóként –, Szegedi Erika, Benkő Gyula és Szakácsi Sándor játszották.
Kiemelkedő siker övezte a Petőfi Színház 1962-es zenés változatát is, amelyben Domján Edit, Sennyei Vera és Agárdy Gábor léptek színpadra. A darab 2023. szeptember 23-án a Mohácsi testvérek átiratában tért vissza igazi otthonába, a Vígszínházba. Az élő zenével kísért előadás főbb szerepeiben Waskovics Andrea, Stohl András, Kovács Patrícia és Medveczky Balázs látható.
A Vígszínház kiállítása, mely az előadások előtt, után és szünetében látogatható 2025. február 8-ig, 16 tablón mutatja be Az üvegcipő százéves történetét, kitérve az alapjául szolgáló – Molnár Ferenc, Fedák Sári és Darvas Lili közötti – szerelmi háromszögre is. A közte és Darvas Lili közötti huszonnégy évnyi korkülönbségről az író egyébként tréfálkozó kedvében azt jegyezte meg, hogy ha ő 148 éves lesz, Lili pedig 124, a különbség nem lesz szembeötlő.