Április 8-án délelőtt 10 órakor startolt a BLEND közvetítése, amelyet Facebook-eseményben követhettek a nézők. A szakmai esemény alcíme „ahol a film és a zene találkozik” volt, ennek megfelelően zeneipari és filmes oldalról is óriási érdeklődés mellett zajlott le a konferenciaprogram és az élő zeneszerzés workshop.

A két párhuzamosan futó streamet összesen több mint háromezren nézték, az egy időben jelen lévő nézők száma pedig mindkét csatornán hatvan fölött volt.

A panelbeszélgetések, interaktív programelemek és az egész napos workshop zenészeket, producereket, filmrendezőket, music supervisorokat, menedzsereket és általános érdeklődőket, zene- és filmrajongókat is vonzott.

A BLEND helyszínét idén az A38 adta, ahol a pandémiás előírásoknak megfelelően csak a szűk szervezői stáb volt jelen. 

Az egész napos műsorfolyamba bekapcsolódók éltek az online tér lehetőségeivel, hozzászólás formájában ugyanis bárki intézhetett kérdéseket az előadókhoz. Az előzetes várakozásokat felülmúlta a konferenciaprogram: a több mint nyolcórás közvetítésbe nagyságrendileg 2800-an kapcsolódtak be.

A legnépszerűbb programok nem meglepő módon az angol nyelvű panelbeszélgetések voltak,

ezeket egy időben átlagosan százan követték. Catherine Grieves (Killing Eve, Trigonometria, Sing Street, Sosem voltál itt) és Nick Angel (Rockhajó, Vaskabátok, Bridget Jones, Holiday) music supervisorokkal Vitáris Iván (Ivan & The Parazol) és Horváth Renátó (BUSH, Banding) beszélgetett, akik felkészültségükkel és magyar könnyűzenei példák segítségével jól árnyalták a hazai zeneipar sokszínűségét. A legtöbb hozzászólás az Artisjus és a Filmjus tevékenységét, illetve a két szervezet különbségeit tárgyaló beszélgetéshez érkezett, hiszen a két iparág szereplőinek a jogdíjak mértéke és elosztási módja a jelenlegi helyzetben kiemelten fontos téma. Egy olyan éven vannak túl ugyanis az előadóművészek, amikor a lejelentett élő koncertekből származó jogdíjbevételek gyakorlatilag a nullával váltak egyenlővé.

Egy másik panelbeszélgetésben a rendező és a zeneszerző közötti kommunikációról Weyer Balázs kérdezte Mundruczó Kornélt,

akinek új, Pieces of a Woman című mozijának szereplője Oscar-, Golden Globe- és BAFTA-jelölést is kapott. Szintén Mundruczó egy korábbi filmje, a Fehér Isten egy jelenete adta a Balázs Ádám vezette egész napos filmzeneszerző workshop alapját. Az emlékezetes jelenetben egy sintértelepről tör ki egy kutyafalka, az intenzív képkockákhoz két fiatal zeneszerző (Hodován Milán és ZSÜD) írt zenét a helyszínen, a nézők pedig egész nap követhették a munkafolyamatot. Az esti prezentáció alkalmával kiderült, hogy a filmes atmoszféra ténylegesen meghatározó eleme a zene. 

Az egész napos zeneszerzés workshop egyik résztvevője, ZSÜD (producer, dalszerző, énekes).
A BLEND záróeseménye Tímár Péter Moziklip című klasszikus filmjének „vetítése” volt, amelyet a regisztrált résztvevők számára tett ingyenesen elérhetővé a Nemzeti Filmintézet Filmarchívuma.

A Moziklip felvezetéseként Bicsérdi Ádám újságíró és Szimler Bálint filmrendező az epizodikus szerkesztési mód hagyományairól beszélgetett, amely a mai napig újra és újra visszaköszön a magyar film és zene határterületén (érdemes csak a Balaton Methodra vagy a Road Movie-ra gondolnunk).

Az online BLEND 2021 teljes programja visszanézhető lesz az NFI és a Hangfoglaló Program YouTube-csatornáján. A szervezők a panelbeszélgetések közötti bejelentkezéseik alkalmával elmondták, hogy a BLEND továbbra is az a platform kíván lenni, ahol kreatív kapcsolódási pontok alakulnak ki, és a hazai alkotók egymásra találhatnak. 

Fotó: sinco