Mivel Seres Gerda két egymástól távol eső generáció egy-egy jeles képviselőjével beszélgetett, rákérdezett arra, hogy mi a mentor, illetve a hasonló szerepet betöltő tanár feladata, és hogyan tudja az idősebb mentor elérni azt, hogy a fiatalok hallgassanak rá. Hasonlóan izgalmas kérdés, hogy mit tanulhat a fiataloktól az évtizedek óta pályán lévő pedagógus.
Ennél csak az izgalmasabb, hogy a vendégek hisznek-e valamiben, amire azt mondanánk, hogy irracionális. Mester Dávid hisz a sorsszerűségben, abban, hogy az életünkbe be tudunk vonzani bizonyos dolgokat.
Jó látni, hogy a két ennyire eltérő karrier miképpen tud reflektálni egymásra, talán épp a sorsszerűségnek vagy valami irracionális energiának köszönhetően.
Mindkét interjúalanynak volt egy nagy hatású idős tanára, Mesternek a zongoratanárnője, a mai is élő, 93 éves Cica néni, de Härtlein Károlynak is van egy még mindig élő, 102 éves tanára, akit Cicusnak becéznek. A beszélgetésből megtudjuk azt is, hogy miképp lehet spájzpakolás közben rendszerezni a gondolatainkat, és hogy miért alkalmas a vonatozás arra, hogy fejben zenét komponáljunk. Érdekes kérdés, hogy az idősebb tévénézők kedvence, Öveges professzor-e a legismertebb fizikus, vagy a valamivel fiatalabb korosztályt megszólító, a hetvenes évek második feelében készült, Mindenki iskolája című sorozatban feltűnt Sass Elemér. Ez is lehet éppenséggel generációs kérdés, de az nem, hogy mit adott a hőtan a világnak. Aki elmenekülne, amikor ezt kérdezik, annak is érdemes várnia a válasszal, mert nemcsak a sorsszerűség és az irracionalitás izgalmas az életben, hanem a szabványszerű tervezés is.