A néhány napon belül könyvesboltokba kerülő regény a kiadó szándéka szerint egy szépirodalmi sorozat első kötete lenne. A mű a kettős identitás problémáit boncolgatja: a címszereplő Amerikában letelepedett indiai bevándorlók gyermeke. Egy bengáli szokás szerint az újszülött két nevet kap, ebből ered név és identitás konfliktusa, mely átível a történeten, Gogol születésétől kezdve egészen a főhős harminckét éves koráig.
A kerekasztal-beszélgetés középpontjában a nő, a női könyv, a női olvasó állt. A hozzászólások érdemi része a könyvek fontosságát hangsúlyozta, az olvasást, mint örömforrást igyekezett megragadni. Ezzel egybevág a kiadó célkitűzése, ami nem más, mint "divatossá tenni az olvasást, kihozni a könyvet a sötét és dohos könyvtárból, a tavaszba". Ennek megfelelően például a piacra dobott könyvek méretét igyekeznek úgy alakítani, hogy azok elférjenek egy átlagos nagyságú retikülben.
A kiadó új szlogenje: Az olvasás szépít. Tudtad? A rendezvény egyik meghívott vendége, Horgas Eszter fuvolaművész szerint ez a szépség abban áll, "mikor igazi belsőnket engedjük láttatni, és ezt a belsőt folyamatos ápoltságban tartjuk ... például az olvasással!"
Sajnálatos módon a rövidre sikerült beszélgetésből nem derült ki, hogy a kiadó szerint a muffinreceptekkel teletűzdelt krimiken és a fogyókúrás életmódmagazinokon túl milyen egyéb, "minőségi" női olvasmányoknak van még létjogosultsága, és hogy vajon az általuk vizionált olvasó valóban a női olvasót jelenti-e - ezekre talán egy következő könyvbemutató alkalmával derül majd fény.