168 óra 40. szám, 2002.október 3. 1. Megállapodás szerint átállok a 168 órá-ra. Szétnézek, kicsit szétolvasok benne. Aztán látunk. Azazhogy mi most éppen nem látunk. Napok óta ülünk a bedöglött tévé előtt, sokszor jut eszembe, rá kellene már festeni valamit, így elég unalmas. Pl. egy trottyos, kövér Bigbradört. Szörnyű érzés, hogy lemaradok korunk eme jelentős médiaeseményéről. Ha nézhetném a show-t, én is írnék róla valamit, most ez nagyon menő. Ironikus lennék, finoman áttételes, és mindenki elhinné nekem, amit mondok. Így azonban csak ülök heveny tükörfázis-késésben az üres képernyő előtt, a szociológusok meg kaszálnak. |
|
Spriccelnek a metaforák. Magyarország valójában párizsnyi ország () spricceli szerteszét zseniális "koponyáit", a felső "tízben" minden földrészen akad egy magyar is. Morbid, nem?! A spermacefáliás nemzet. Csak úgy kilövell fejükből a termékenyítő zsenialitás. Horváth Gita kérdése az, hogy mi a magyar titok? Vagyishogy miért van az, hogy a magyarról azt hinni, hogy nyomja ki (és át) magából a zseniket. Hihetetlen, mire képes a szerző, hogy rájöjj a megfejtésre. Ugrókötélen szemlélteti a magyar lakosság értelmi képességeinek Gauss görbéjét. Az egész tétel két kislány kezében van. Érted, a megoldás a gyermekeink kezében A szerző borzalmasan didaktikus abból a fajtából, aki már túl van a T.E.T-en, a P.E.T.-en, és innen szerzett ismereteit könnyedén adja elő a leglazább szóhasználatban is. Mert meg akarja magát értetni veled. Te pedig - ő tudja ezt, és nézd csak, meg is érti, el is fogadja - csak így vagy képes megérteni. Még azt is leírja a kedvedért, hogy szar. Ne értsük félre, tudja, hogy te arany vagy. Annak kell lenned. Nem kívül, hanem belül. |
A többség azonban vacillál, kushad, se nézetet, se érzelmet nem nyilvánít. Ez pedig Aczél szerint azt jelenti, hogy baj van a történelmi tudattal, mert nem nagyon tudják - vagy akarják - hova tenni ezt az alakot, pedig jó lenne, ha mindenki tisztában lenne a történelemmel. Hogy ez a figura, például miféle is volt. A lengyelek ezt egy-kettő megoldották, hiszen amikor a sztálini időkben szobrot állítottak neki a lengyel fővárosban, a felirat "A nép büszkesége" helyett "A nép szará"-ra változott. Hogy ez a tanmese miért éppen most aktualizálódott, azt kinek-kinek magának stb. |