Jó estét nyár jó estét szerelem Magyar Színház 01.jpg

Jó estét nyár, jó estét szerelem a Magyar Színházban

A teátrum különleges sajtótájékoztatón adott betekintést legújabb előadásának hangulatába és kulisszatitkaiba. A Fejes Endre regénye alapján készült musical, melynek zenéjét Presser Gábor írta, Nagybaczoni Nagy Kati értelmezésében látható április 26-tól a Sinkovits Színpadon.

A sajtótájékoztató indításaként az eredetileg 1977-ben bemutatott darab szereplői, Jenes Kitti, Kusnyér Anna, Tóth Angelika és a főszereplő Pásztor Ádám egyedi oldtimer autóval érkeztek a színház elé. Jelmezeik és a színház szalonjában berendezett installációk máris megidézték az előadás korát, az 1960-as éveket.

Nagy Viktor Jászai Mari-díjas rendező, a Magyar Színház frissen kinevezett vezetője arról beszélt, hogy egy igazgató számára igazi öröm, ha egy bemutatandó mű értékei egybeesnek a saját értékrendjével, illetve azzal a hitvallással és jövőképpel, amelyet a teátrum képviselni szeretne. A Jó estét nyár… éppen ilyen darab, egyetemes és örök igazságokat feszegetve egyszerre szól a közönség szívéhez és elméjéhez. Hangsúlyozta, hogy a stúdiószínpad a jövőben a modernebb, ugyanakkor klasszikus előadások színhelye lesz, amelyek egyszerre szórakoztatják és tanítják a közönséget.

Nagybaczoni Nagy Kati.jpg
Nagybaczoni Nagy Kati, az előadás rendezője

A rendező, Nagybaczoni Nagy Kati méltatta a társulatot, kiemelve felkészültségüket, és arról is beszélt, hogy a próbafolyamat során jó élmény volt megtapasztalnia a régi hagyományok szerint gondolkodó alkotóközösség lendületességét és odaadó hozzáállását.

A színészek kiemelték az előadás különlegességét és azt, hogy milyen új kihívások elé állítja őket. A Viktort játszó Pásztor Ádám beszélt arról, hogy a stúdiószínpad intimebb terében, közelebb a nézőkhöz teljesen más színészi eszközöket alkalmaz, mint a nagyszínpadon. „Nagyon hálás vagyok, hogy Kati nekem szánta ezt a szerepet. Ez a bizalom nyilván hatalmas felelősség is. Igyekszem kihozni belőle a 200 százalékot. Azt gondolom, ez a mű minden korosztályt megszólít, mert a mai világban rengeteg platform van az online térben, ahol be lehet csapni az embereket, és észre kell vennünk, hogy a darab nemcsak egy akkori korképet mutat be, hanem ma is nagyon aktuális. Meg kell válogatnunk, hogy kinek adunk bizalmat, amikor az online térben beszélgetünk valakivel” – tette hozzá.

„Minden színészben megfogalmazódik az az igény, hogy minél árnyaltabb karaktereket tudjon alakítani, és ez velem sincs másként. Nőként nagyon érdekes, hogy milyen motivációink lehetnek az életben akár a párkeresés és a megállapodás szempontjából, és mivel az embert folyamatosan érik csalódások, benyomások, nagyon jól tudtam ebben a karakterben hasznosítani a saját tapasztalataimat és azt, amit a környezetemben láttam. A Katival való közös munka pedig igazán csodálatos” – mondta Jenes Kitti.

A hatvanas években valóban megtörtént szélhámossági és gyilkossági bűnügy nyomán született Jó estét nyár, jó estét szerelem a magyar zenés színházi irodalom egyik legkülönlegesebb, egyben legsikeresebb darabja. Ősbemutatója óta igazi klasszikussá vált, ami nem is csoda: egyszerre elgondolkodtató, kritikus látlelet a társadalmi álszentségről s az emberi hiszékenységről, ugyanakkor szórakoztató, szellemes, fordulatos, slágerekben gazdag zenés mű.

Fotók: Kovács Milán / Deszkavízió

Ez is érdekelheti

Aki ismerte Józsefváros népét – 100 éve született Fejes Endre

Itta a dupla feketét, szívta a cigarettát, füstjétől hunyorogva, kemény szavakkal mesélt, ahogy Józsefváros lakóiról is, embereiről, akik között élt, akiket olyan jól ismert utcákról, terekről, mesélt róluk szóban és mesélt novelláiban, regényeiben. Ma lenne 100 éves Fejes Endre író.