Jövőre a "tematikus utcák" kapják a főszerepet az Urbitális Majálison

Egyéb

 
 
(MTI) - Az Urbitális Majálist 2008 óta rendezik meg a fővárosban, a program az évek alatt a város leghosszabb és legnagyobb majálisává nőtte ki magát. A rendezvény célja, hogy serkentse Budapest kapcsolatát azokkal a civil szereplőkkel és kis közösségekkel, amelyek szívükön viselik a főváros fejlődését. A szervezők elő akarják segíteni Budapest hazai és nemzetközi szintű megismertetését, megbecsülését, és előmozdítani fejlesztését.
    
Az idei évben az Európai Unió soros - magyar - elnökség volt a fesztivál vezérfonala, amely kiváló lehetőséget teremtett arra, hogy Magyarország - és azon belül elsősorban Budapest - egyediségét, ezerarcúságát és "európaiságát" bemutassa  - fogalmazott szerdai programértékelő beszédében Eszter Elemér, a Stúdió Metropolitana ügyvezető igazgatója. Jövőre a "tematikus utcák" kapják a főszerepet, ahogy például a Ráday utca az éttermeké vagy az Andrássy út a márkáké - bár ez utóbbi arculata évtizedek óta nem tisztázott pontosan. 
    
Eszter Elemér, a program egyik fő szervezője elmondta: "A város a közösségek közössége. Ez az Urbitális Majális lényege. Itt a kerületek, helyi közösségek, civil szerveződések nagyobb közönség előtt bemutathatják eredményeiket, törekvéseiket, amelyeket önszerveződéseik keretében elértek. A majális célja, hogy összefűzze az egyébként egymástól elszigetelt programokat".
    
A másfél hónapos rendezvény idén a legkülönbözőbb, nagyvárosi létbe illeszkedő közösségi programokat kínálta: a kulturális programoktól kezdve a szakmai fórumokon át a sporteseményektől egészen a villámcsődületekig. Hatvan helyszínen több mint 100 programból - amelyek 20 budapesti kerületben zajlottak - válogathatott a közönség.
    
Jövőre a tematikus utcákhoz kapcsolódóan a város- és ingatlanfejlesztést is a rendezvénybe kívánják illeszteni, a témában szervezett szakmai fórumok életre hívásával. Ezek megerősítik azt a törekvést, amely szerint a tematikus utcák a jövőben olyan fejlesztési területekké válhassanak, amelyek alkalmasak a lokális és az országos gazdaság- és turizmusfejlesztés hatékony motorjaként működni.
    
A fesztivál első évében a budapesti civilség volt a téma, amelyet csaknem 60 szervezet mutatott be. 2009-ben a Duna került a mintegy 80 program középpontjába, míg tavaly a budapesti lokálpatriotizmus 70 szervezetet mozgatott meg, amelyek több mint 100 eseményen mutatkoztak be.     
    
A Stúdió Metropolitana ügyvezető igazgatója köszönetet mondott a több mint 100 fős szervezőgárdának, a program koordinátorainak és a másik két szervező irodának, a Reevolution Kft-nek és az Urbanissimus Klubnak.