A kurátori koncepció szerint a pályázat a kapcsolatok köré épül, azokat ugyanis az elmúlt bő egy évet meghatározó koronavírus-járvány alapjaiban befolyásolta. A kiállításon bemutatott művek egy része ennek hatásait vizsgálja lírai módon. Ehhez a csoporthoz tartoznak Hajgató Terézia elhagyatott székei, Végvári Gergely melankolikus, álomszerű üres ágya, Mozga Andrea kisméretű, finom, absztrakt festményei, Süttő Anikó a belső szorongást a maga terápiás módján oldani próbáló installációja és Gregóczki Réka költői videója.

Végvári Gergely: Welcome back, saudade III.

Az emberi kapcsolataink mellett a természettel való viszonyunk is fordulóponthoz ért. Az elmúlt évtizedben vált egyértelművé, hogy sürgősen változtatnunk kell a természethez fűződő kapcsolatunkon, hiszen egyre nehezebben tűnik elkerülhetőnek a globális klímakatasztrófa. Erre reflektál Horváth Gergely hatalmasra nagyított Labirintustaplója, Kuzma Eszter Júlia disztópikus hologramnövénye vagy Vörös Viktória naplószerű, szobanövényeinek tett vallomásai. Részben ide sorolható Lajkó Nóra helyspecifikus installációja is, amely a kiállítótér sajátos kialakítását kihasználva az egyik szomszédos fára irányítja a nézők figyelmét. Ebben az alkotásban nemcsak a természetről van szó, hanem egy ironikus fogyasztói társadalmi attitűdöt karikírozó gesztusról is.  

Vörös Viktória: Óda a szobanövényeimhez

A kiállításon megjelenik továbbá különböző megközelítésekben a tárgyi környezetünkkel való viszonyunk is: ilyen Kis-Prumik Zoltán filozofikus festménypárja, Csapó Dóra Gabriella iróniával átszőtt hímzése és Czakó Petra leheletfinom akvarelljei. 

Az emberiség és a digitális világ viszonyát vizsgálja Kiss Richárd World Wide Mapje, amely egy több milliárd, internetre feltöltött fotóból generált térkép, illetve Ódor Bence István festménye, amelyen az egyik legsikeresebb videójátékból, a 2004-es Grand Theft Auto San Andreasból választott névtelen mellékszereplők kerülnek a kép középpontjába.

Kiss Richárd: World Wide Map #1

Juhász Nóra és Koltay Szonja Dorottya festményei elsőre különbözőnek tűnnek, hiszen egymástól eltérő, huszadik századi festészeti előképekből építkeznek, másfelől hasonlók, mert mindketten zsigeri groteszk szimbolizmussal mutatják be az emberiség esendőségét.

Juhász Nóra: És még csak nem is reggelizett

A kapcsolat sokféle szempontból értelmezhető fogalma teret enged a legkülönbözőbb művészeti megközelítéseknek, és az itt bemutatott művek ennek megfelelően változatosan reagálnak a témára.

Kurátor: Don Tamás művészettörténész.

Kiállító művészek:

Czakó Petra, Csapó Dóra Gabriella, Gregóczki Réka, Hajgató Terézia, Horváth Gergely, Juhász Nóra, Kis-Prumik Zoltán, Kiss Richárd, Koltay Dorottya Szonja, Kuzma Eszter Júlia, Lajkó Nóra, Mozga Andrea, Ódor Bence István, Süttő Anikó, Végvári Gergely, Vörös Viktória

A kiállított alkotások közül több megvásárolható a tárlaton.

Nyitókép: Gregóczki Réka: Temperatura Mora II.