Felhívás Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság, mint az Emberi Erőforrások Minisztériuma nevében és képviseletében eljáró Kezelő által meghirdetett Kárpát-medence zenei közösségi hálózata c. nyílt pályázati konstrukcióhoz

Pályázat kódszáma: KZ-KMK-SN-2021

1. A Felhívás célja és háttere

Az egyes
kultúrstratégiai kérdésekről szóló 1108/2021. (III.10.) Korm. határozatban (a
továbbiakban: Korm. határozat) a Kormány döntött arról, hogy a kulturális
tevékenységek finanszírozása, illetve támogatása, továbbá a kulturális
tevékenységet ellátó intézmények fejlesztése, fenntartása és működtetésének
támogatása az Emberi
Erőforrások Minisztériuma, mint Támogató nevében és képviseletében eljáró
kezelőszerv a Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő
Részvénytársaság (a továbbiakban: Kezelő) feladata legyen.

A jelen Felhívás a Kárpát-medencében
működő magyar könnyűzenei, világzenei és jazz koncertek
lebonyolítására alkalmas helyszínek
szorosabb
együttműködését, a „Kárpát-medencei magyar klubhálózat” kialakításának
ösztönzését és a hazai és határon túli magyar könnyűzenei,
világzenei és jazz előadók és produkcióik szoros együttműködését,
hálózatosodását és a produkciók feltételeinek javítását hivatott elősegíteni,
figyelemmel arra, hogy a megvalósításban résztvevő helyszínek technikai
és infrastrukturális felszerelése, illetve körülményei megfeleljenek a
jelenlegi zeneipari sztenderdeknek.

1.1. Alapvető cél

A jelen Felhívás alapvető
célja, hogy legalább
3 helyszínen – melyből legalább 1 határon túli magyarlakta területen
elhelyezkedő -, legalább 3 magyar előadó bevonásával – melyből legalább 1
határon túli magyar előadó - turnészerű produkciók jöjjenek létre, melyek
hosszabb távon elősegítik a megfelelő infrastruktúrával rendelkező hazai és
határon túli, könnyűzenei,
világzenei és jazz koncertek lebonyolítására alkalmas helyszínek és piaci
szereplők (könnyűzenei, világzenei és jazz előadók (a továbbiakban: Előadók) és
könnyűzenei, világzenei és jazz koncerthelyszínek (a továbbiakban:
Koncerthelyszínek) Kárpát-medencei szintű közösségének kiépítését.

1.2. Rendelkezésre álló keretösszeg

A Felhívás keretében rendelkezésre álló keretösszeg: 200.000.000,-
Ft.

A
támogatás forrása: Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló
2020. évi XC. törvény 1.  melléklet XX. Emberi Erőforrások
Minisztériuma fejezet, 20. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 13. Művészeti
tevékenységek alcím, 1. Művészeti tevékenységek és egyéb feladatok támogatása
jogcímcsoport.

A támogatási intenzitás: 100 %

1.3. Saját forrás mértéke

Jelen
Felhívás keretében a Pályázónak saját forrást nem kell biztosítania. A Felhívás
szerint nem elszámolható költségeit önerőből kell fedeznie.

1.4. Támogatás összege és formája

Jelen
Felhívás keretében nyújtott támogatás formája: nem visszatérítendő támogatás.

Jelen
Felhívás alapján, a 3.1. és 3.2. pontban rögzítettekre tekintettel, az
igényelhető támogatás maximális összege 7.500.000,- Ft

1.5. Előleg mértéke

Jelen Felhívás
keretében a megítélt támogatás 100%-os előleg formájában kerül átutalásra a
támogatói okirat hatálybalépését követő 30 naptári napon belül.

2.      Támogatást igénylők köre

2.1. Jogosultak köre

Jelen Felhívás keretében pályázatot nyújthatnak be:

Legalább hároméves zenei formáció részvételével megvalósuló koncertszervezéssel kapcsolatos szakmai múlttal rendelkező, magyarországi zenekari/előadói menedzsmentet ellátó önálló jogi személyiségű gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó,

Magyarországon bejegyzett gazdasági társaságok, nonprofit gazdasági szervezetek és önkormányzati fenntartású intézmények, amelyek legalább 2 éve működő, koncertek lebonyolítására alkalmas helyszín tulajdonosi, üzemeltetői vagy bérlői minőségüket érvényes és hatályos dokumentumokkal tudják igazolni.

A Felhívás keretében konzorciumi formában nincs lehetőség pályázni.

3.      Pályázat tartalma

3.1. Támogatható tevékenységek

A 2.1. pontban rögzített pályázó által legalább
3 koncert turnészerű megszervezése és lebonyolítása, amelyek közül legalább az
egyik helyszín határon túli magyarlakta területen helyezkedik el és amelyen
legalább egy résztvevő előadó határon túli magyar. Elvárás, hogy minden
helyszín alkalmas legyen koncertek lebonyolítására azáltal, hogy a
helyszínek technikai és infrastrukturális felszerelése, illetve körülményei
megfelelnek a jelenlegi zeneipari sztenderdeknek. A koncertek mindegyikét legalább 2 magyarországi és legalább 1
határon túli előadó közreműködésével szükséges megvalósítani.

Felhívjuk figyelmüket, hogy egy koncerteseményre csak
egy pályázatot lehet benyújtani!

3.2. A tevékenységekkel kapcsolatos speciális elvárások
  • Előadókkal szembeni speciális elvárások
  • Kizárólag saját dalokkal dolgozó, hozzáadott értéket képviselő művészi produkciók támogathatóak
  • Legalább 15 db saját szerzésű, publikált (kereskedelmi forgalomban vagy online csatornákra került) dal, amely a pályázat kiírása előtt került nyilvánosságra
  • A pályázó Facebook követőinek száma minimum 2000 fő
  • A pályázó Spotify hallgatóinak száma minimum 500 fő
  • Legalább 1 nagylemezzel (minimum 8 dal egy adathordozón) rendelkeznek
  • 2019. január 1. óta minimum 10 élő koncertet adtak, amelyből legalább 4 a zenekar székhelyétől eltérő településen valósult meg.
  • A Pályázó vállalja, hogy a koncerthelyszínek megfelelnek az alábbiaknak:  legalább két éve koncerthelyszínként működik , a koncerthelyszínek közül legalább 2 a pályázó székhelyéhez képest földrajzilag eltérő területen működik, melyből legalább 1 határon túli magyarlakta területen helyezkedik el; koncertek lebonyolítására alkalmas helyszín; A koncerthelyszíneket a pályázatban részletesen be kell mutatni;
  • Az előadók nyilatkozata szükséges arról, hogy az adott előadó részt vesz a pályázaton elnyert támogatásból megvalósuló teljes turnén;
  • A turnén résztvevő előadók közül legalább egynek határon túli magyar előadónak kell lennie;
  • A pályázatban be kell mutatni a turné tervét az előadó(k) és koncerthelyszínek megjelölésével, továbbá csatolni szükséges a pályázó által készített technikai feltételeket is tartalmazó színpadrajzot és ridert;
  • A pályázó vállalja, hogy a pályázati eljárás lezárását követően 1 évig legalább 1 alkalommal, külön megállapodás alapján a Kezelő felületein megjelenik.

Koncerthelyszínekkel szembeni speciális elvárások

  • A Pályázó vállalja, hogy a koncerthelyszínek megfelelnek az alábbiaknak: legalább két éve koncerthelyszínként működik, a koncerthelyszínek közül legalább 2 a pályázó székhelyéhez képest földrajzilag eltérő területen működik, melyből legalább 1 határon túli magyarlakta területen helyezkedik el; koncertek lebonyolítására alkalmas helyszín; A koncerthelyszíneket a pályázatban részletesen be kell mutatni;
  • Az előadók nyilatkozata szükséges arról, hogy az adott előadó részt vesz a pályázaton elnyert támogatásból megvalósuló teljes turnén;
  • A turnén résztvevő előadók közül legalább egynek határon túli magyar előadónak kell lennie;
  • A pályázatban be kell mutatni a turné tervét az előadó(k) és a koncerthelyszínek megjelölésével, továbbá csatolni szükséges a pályázó által készített technikai feltételeket is tartalmazó színpadrajzot és ridert;
  • A pályázónak nyilatkoznia szükséges, hogy 2019. január 1. és 2021. július 1. között legalább 6 alkalommal belépőjegyes, élő zenei produkciót bemutató koncertnek adott helyet.
  • A pályázó vállalja, hogy a pályázati eljárás lezárását követően 1 évig legalább 1 alkalommal, külön megállapodás alapján a Kezelő rendezvényeinek helyszínt biztosít.
3.3. Támogatható tevékenységek állami támogatási jogcímek és kategóriák szerinti besorolása

Az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. cikkének (1) bekezdésében
említett állami támogatás fogalmáról szóló Bizottsági közlemény (2016/C 262/01)
(a továbbiakban: Közlemény) 34. pontja, illetve 196. pontja szerinti feltétel
teljesülése okán a jelen Felhívás szerinti támogatás nem minősül az EUMSZ
107. cikk (1) bekezdése hatálya alá tartozó állami támogatásnak, amennyiben a
pályázó nyilatkozik az alábbiak szerint:

  1. a támogatandó tevékenység nem minősül gazdasági tevékenységnek, mivel
    a pályázatba foglalt tevékenységek kapcsán a piaci bevételei nem érik el
    működési költségek legalább felét, és/vagy
  2. támogatandó tevékenységből megvalósuló szolgáltatások korlátozott
    vonzáskörzettel rendelkeznek, ezeket elsősorban magyar állampolgárok
    fogják igénybe venni (és a külföldi látogatók száma előre láthatóan
    marginális lesz), és ezért a támogatás előreláthatóan marginális hatással
    van a határon átnyúló beruházásokra és letelepedésekre.

Abban az esetben, ha a Közlemény hivatkozott pontjaiban megfogalmazott feltételek nem teljesülnek, a jelen Felhívás alapján nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o) (a továbbiakban 1407/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is. [Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.]

Fúzió
és felvásárlás esetén valamennyi, a korábbi vállalkozásoknak nyújtott csekély összegű
támogatást figyelembe kell venni annak meghatározása érdekében, hogy bármely,
akár az új, akár a megszerzendő vállalkozásnak nyújtandó új, csekély összegű
támogatás meghaladja-e a vonatkozó felső határt. A fúziót vagy felvásárlást
megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás ezt követően is
jogszerű marad.

Ha
egy vállalkozás két vagy több külön vállalkozásra válik szét, a szétválást
megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban
részesülő vállalkozásnak kell betudni, amely elvben azonos azzal a
vállalkozással, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységeket
átvállalta. Ha erre nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást saját tőkéjük
– a szétválás tényleges időpontjában érvényes – könyv szerinti értéke alapján
arányosan el kell osztani az új vállalkozások között.

Az
1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az
Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános
gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély
összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU
bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott
csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott
felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély
összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek
megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági
rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.

A
csekély összegű támogatás nem halmozható azonos támogatható költségek
vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés
vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi
bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott
határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített
maximális intenzitást vagy összeget.

A támogatottnak
az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikkének (1) bekezdése
figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének
megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére a támogatás
odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély
összegű támogatások támogatástartalmáról.

A
támogatott kijelenti, hogy – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikke (2)
bekezdésének kivételével – a támogatást nem használja az 1407/2013/EU
bizottsági rendelet 1. cikkének (1) bekezdésében meghatározott kivételek
szerinti célokra, továbbá – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2)
bekezdésének megfelelően – közúti kereskedelmi árufuvarozás ellenszolgáltatás
fejében történő végzése céljából teherszállító jármű vásárlására.

Kizárt ágazatok/tevékenységek:

a) a
104/2000/EK tanácsi rendelet hatálya alá tartozó, a halászati és akvakultúra
ágazatban tevékenységet végző vállalkozásoknak nyújtott támogatás;

b) a
mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozások
támogatása;

c) a
mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó
vállalkozások támogatása, amennyiben:

ca) a támogatás összege az
elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által
forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy

cb) a támogatás az elsődleges
termelőknek való teljes vagy részleges továbbadásától függ;

d)
harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos
tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiségekhez; értékesítési
hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy exporttevékenységgel
összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó
támogatás;

e) az
import áruk helyett belföldi áru használatához kötött támogatás;

f) a
közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások
számára nyújtott támogatás teherszállító járművek megvásárlására [3. cikk (2)
bekezdés 2. albekezdés].

Amennyiben
egy vállalkozás a fenti a-c) pontokban említett ágazatban, valamint az
1407/2013/EU bizottsági rendelet alkalmazásának hatálya alá tartozó ágazatokban
egyaránt végez tevékenységet az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szabályait
csupán ez utóbbi ágazatra vagy tevékenységre tekintettel nyújtott támogatásokra
kell alkalmazni – feltéve, hogy a támogatást nyújtó megfelelő eszközökkel
biztosítja – úgymint a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek
megkülönböztetése -, hogy a rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett
tevékenységek nem részesülnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti
csekély összegű támogatásban.

A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell
őrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott
köteles azokat bemutatni.

3.4. Nem támogatható tevékenységek

Jelen Felhívás 3.1. pontja szerinti
tevékenységeken kívül más tevékenység nem támogatható.

Különösen nem támogatandó:

  • bemutatkozó koncertek, újonnan alakult, szakmai
    múlttal nem rendelkező vagy legalább három éve nem aktív előadók produkciója.
  • ugyanazzal a dátummal és koncertprogrammal
    megvalósuló koncertesemény, amely más, jelen Felhívásra benyújtott pályázatokban
    is szerepel.
3.5. Elszámolható költségek

A Felhívás
keretében az alábbi költségek tervezhetőek és számolhatóak el, amennyiben azok
indokoltak és közvetlenül kapcsolódnak a pályázat tárgyához. A részletes
indoklást a költségvetés indoklásánál kell feltüntetni.:

Személyi jellegű költségek:

  • Tiszteletdíj vagy honorárium (számfejtett és
    járulékai),

Dologi kiadások:

Szolgáltatási kiadások:

•          Tiszteletdíj
vagy honorárium (számla ellenében)

•          Egyszeri,
vagy rövid távra szóló felhasználási jog megvásárlásának költsége (jogdíj)

•          Szállásköltség

•          Szállítási,
fuvarozási szolgáltatások

•          Utazási
költségtérítés

•          Bérleti
díjak (helyszín, gépkocsi- vagy egyéb eszköz bérlése)

•          Egyéb
szolgáltatási költségek (pl. hangtechnikai szolgáltatás; fénytechnikai
szolgáltatás; vetítéstechnikai szolgáltatás; kép- és hangrögzítés, streamelés
/fotó-, videó-, hangfelvétel készítése stb./, installációs költség)

Beruházási
kiadások:

  • Vagyoni értékű jog, vagy szellemi termék
    megvásárlásának költsége (jogdíj)

Felhívjuk figyelmüket, hogy
amennyiben a pályázó a koncerthelyszín a támogatás legalább 60%-át az előadók
honoráriumára kell fordítani.

3.6. Nem elszámolható költségek

Jelen Felhívás 3.5. pontjába nem tartozó költségek.

3.7. A projekt megvalósítási időszaka

Jelen Felhívás keretében a pályázat
megvalósításának időtartama:

2021.09.01-től 2022.04.30-ig
megvalósított turnészerű koncertek támogatandóak. 2022.06.30-ig a záró szakmai
beszámoló és elszámolás benyújtása is kötelező a Kezelőhez.

Kizárólag a megvalósítási időszakban
felmerült költségek számolhatóak el a pályázat keretében.

3.8. Egyéb speciális előírások

3.8.1. Speciális kizáró okok

Nem ítélhető meg támogatás és nem
bocsátható ki támogatói okirat annak a Pályázónak,

  1. aki
    adósságrendezési eljárás alatt áll,
  2. aki
    jogerős végzéssel elrendelt végelszámolás, felszámolás alatt áll, ellene
    jogerős végzéssel elrendelt csődeljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló,
    jogszabályban meghatározott eljárás van folyamatban, külföldi Pályázó esetén a
    368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról
    (továbbiakban Ávr.) 75. § (7) pontja alapján – ha jogszabály másként nem
    rendelkezik – a megszüntetésre irányuló eljárás a Kedvezményezett személyes
    jogának szabályai alapján értelmezendő,
  3. aki nem
    felel meg az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban
    Áht.) 48/B. §-ában és 50. §-ában meghatározott követelményeknek, valamint a
    közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI.
    törvényben meghatározott követelményeknek,
  4. aki nem
    felel meg az Áht. és az Ávr. előírásai szerint a rendezett munkaügyi
    kapcsolatoknak,
  5. aki
    harmadik személy irányában olyan kötelezettsége áll fenn, amely a támogatás
    céljának megvalósulását meghiúsíthatja,
  6. aki, amennyiben
    a támogatott tevékenység hatósági engedélyköteles, a tevékenység megkezdése
    előtt a megvalósításhoz szükséges hatósági engedélyek megszerzéséhez szükséges
    jogi lépéseket nem tette meg, így különösen az engedély kiadása iránti kérelmet
    az illetékes hatóságnál nem nyújtotta be,
  7. akinek 90 naptári napot meghaladó lejárt adó-,
    vagy adók módjára behajtandó köztartozása van,
  8. aki a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI.
    törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 3. § (1) bekezdés 1. pontjában foglaltak
    alapján nem minősül átlátható szervezetnek,
  9. aki a nyilatkozat megtételét megelőző 1 éven
    belül az államháztartás alrendszereiből juttatott támogatással összefüggésben
    kötelezettségének nem tett eleget maradéktalanul, továbbá az ilyen támogatásból
    eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása van,
  10. amely Pályázó szervezettel szemben egyéb,
    támogathatóságot kizáró, a vonatkozó jogszabályokban foglalt kizáró ok áll
    fenn,
  11. aki a pályázatban valótlan adatot közölt,
  12. aki jogszabályban vagy jelen Felhívásban a
    támogatói okirat kibocsátásának feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem
    teszi meg, a dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát
    visszavonja.
3.8.2. Beszerzésekre vonatkozó szabályok

A Pályázó felelőssége, hogy a beszerzések megtervezése során a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény előírásait betartsa, amennyiben annak hatálya alá tartozik. Továbbá meg kell felelni a Felhívás 2. mellékletét képező Pénzügyi és elszámolási útmutató vonatkozó rendelkezéseinek is. 

3.8.3. Biztosítékok köre

Jelen Felhívás keretében az Ávr. 84. § (1) bekezdés d) pontja alapján nem kell a Pályázónak biztosítékot nyújtania.

4.      Kiválasztási kritériumok

A Felhívás keretében benyújtott
pályázatokat a Kezelő az alábbi szempontok alapján ellenőrzi.

4.1. A pályázat formai megfelelőségének ellenőrzése, befogadás

A Kezelő a beérkezett pályázatokat 7
naptári napon belül formai szempontból ellenőrzi és dönt a pályázat
befogadásáról vagy érdemi vizsgálat nélküli elutasításáról.

A pályázat érdemi vizsgálat és
hiánypótlás nélkül elutasításra kerül, amennyiben:

  • A pályázat nem a benyújtási határidőn belül
    kerül benyújtásra.
  • A Pályázó nem tartozik a lehetséges pályázói
    körbe.
  • Az igényelt támogatás összege meghaladja a
    maximálisan igényelhető mértéket, és a támogatási arány meghaladja a
    Felhívásban meghatározott maximális támogatási intenzitást.

Az elutasítás tényéről a Kezelő az Elektronikus Pályázatkezelési és Együttműködési Rendszeren (a továbbiakban: EPER) keresztül értesíti a Pályázót. Az értesítés tartalmazza az elutasítás indokát, és a kifogás benyújtására vonatkozó tájékoztatást is, beleértve a benyújtás határidejét és módját.

Amennyiben
a fenti szempontoknak megfelelt a benyújtott pályázat, akkor az alábbi
szempontoknak való megfelelés vizsgálatára kerül sor és hiánypótlási felhívás
kerül kiküldésre amennyiben:

  • Az adatlap és költségterv nem releváns
    adatokkal kitöltve került benyújtásra.
  • A Felhívás 5.2. pontjában előírt mellékletek
    nem az előírásoknak megfelelően kerültek benyújtásra.
  • A költségtervben feltüntetett költségek a
    Felhívás 3.5. pontja alapján nem elszámolható költségek.
  • A költségtervben feltüntetett költségek nem megfelelő
    indoklással kerültek betervezésre.
  • A költségtervben feltüntetett költségek
    nincsenek összhangban az adatlapon bemutatott könnyűzenei, világzenei vagy jazz
    turné produkcióval és nem szükségesek azok megvalósításához.
  • A pályázatban szereplő tevékenységek nem
    illeszkednek a Felhívásban felsorolt támogatható tevékenységek körébe.
4.1.1. A benyújtott pályázat hiánypótlásával kapcsolatos tudnivalók

Ha a pályázat hiányosan vagy hibásan került benyújtásra, akkor a Kezelő hiánypótlásra való felszólítást küld ki az érintett Pályázónak az EPER-en keresztül egy alkalommal, 7 naptári napos határidővel. A Pályázónak a hiánypótlást a felszólításban foglaltaknak megfelelően az EPER-en keresztül kell teljesítenie.

Felhívjuk a Pályázók figyelmét, hogy nem kerül sor hiánypótlásra azon pályázatok esetében, ahol a Pályázó üres dokumentumokat csatol a pályázathoz.

Amennyiben a Pályázó a hiánypótlást hibásan, hiányosan
teljesíti, a hiányosságokat nem pótolja a felszólításban meghatározott
határidőn belül, a hibás, hiányos pályázat további vizsgálat nélkül
elutasításra kerül. Az elutasításról a Kezelő a EPER-en keresztül kiértesíti a
Pályázót. Az értesítés tartalmazza az elutasítás indokát, és a kifogás
benyújtására vonatkozó tájékoztatást is, beleértve a benyújtás határidejét és
módját.

4.2. Szakmai értékelés

A formai ellenőrzési szempontoknak megfelelő pályázatokat a szakmai javaslattevő testületként működő 9 tagú kollégium értékeli.

A kollégium az alábbi szempontoknak
való megfelelőség figyelembevételével tesz javaslatot:

  1. A projekt mérete, hatóköre; a koncerthelyszínek befogadóképessége,
    jellege, a turné földrajzi kiterjedése;
  • A közreműködő
    előadók hazai/környező országok szerinti/nemzetközi elismertsége, lokális előadók bevonása, a projekt művészi és technikai
    színvonala, a költségvetés megalapozottsága
  1. A projekt várható eredményei, piaci perspektívái és a Kárpát-medencei klubhálózat és piaci szereplők közösségépítésének várható kialakítása (célcsoport elérése, pályázaton belül megvalósuló turné ill. koncertek, valamint a könnyűzenei, világzenei és jazz piaci szereplők együttműködésének hosszú távú hatásai, hálózatosodás, helyi és régióközi közösségek megerősödése és bővülése, helyi zenekarok közönségének és jogdíjbevételeinek bővülése stb.)
  2. Turné kommunikációs terve és a Kárpát-medencei klubhálózat és piaci szereplők közti közösség kialakításának kommunikációja

A kollégium javaslatainak
figyelembevételével, a Petőfi Irodalmi Múzeum döntési javaslatot fogalmaz meg a
közigazgatási államtitkár részére.

4.2.1.  Tisztázó kérdés

Jelen
Felhívás keretében tisztázó kérdés feltételére lehetőség van. Amennyiben a
pályázatban szereplő információ nem egyértelmű vagy ellentmondást tartalmaz, a Kezelő
egy alkalommal tisztázó kérdést tesz fel elektronikusan, melynek
megválaszolására a Pályázónak 3 munkanap áll rendelkezésre. A határidőn kívül
beérkezett válaszok nem kerülnek figyelembevételre.

5. Adminisztratív információk

A Pályázó
a pályázat benyújtásával tudomásul veszi a támogatás felhasználásával
kapcsolatos ellenőrzéstűrési, adatszolgáltatási és nyilvánossági
követelményekre vonatkozó tájékoztatási kötelezettségeit.

A Kezelő a támogatáskezelési eljárás során elsődlegesen az EPER-en keresztül tartja a kapcsolatot a Pályázóval. Amennyiben az informatikai rendszeren keresztül nincs lehetőség (pl. nem működik) a benyújtási kötelezettségek teljesítésére, akkor postai úton kell a dokumentumokat beküldeni.

A támogatáskezelés folyamata:

1.         Első lépésben – amennyiben még nem történt meg - regisztrálni szükséges az EPER-ben, amely a https://eper.emet.hu/paly/palybelep.aspx helye oldalon érhető el. A regisztráció véglegesítését követően nyílik lehetőség a pályázat összeállítására. Ez jelenti az adatlap releváns adatokkal történő kitöltését, illetve a Felhívás szerinti kötelező mellékletek csatolását. A véglegesítést követően, a pályázat elektronikus formában beérkezik az EPER-en keresztül a Kezelőhöz.

2.         A Kezelő
elvégzi a benyújtott pályázatok érvényességi ellenőrzését a beérkezést követő 5
naptári napon belül a Felhívás 4.1. pontjában rögzített szempontok alapján.

3.         Az
érvényességi ellenőrzés eredménye alapján vagy érdemi vizsgálat nélkül elutasításra
vagy befogadásra kerül a beérkezett pályázat. Az elutasításról értesítő levél
tartalmazza az elutasítás okát és a kifogás benyújtására vonatkozó
tájékoztatást is, beleértve a benyújtás határidejét és módját.

4.         A befogadott
pályázat további formai ellenőrzése során, amennyiben hiányosan, vagy hibásan
nyújtották be a pályázatot, hiánypótlási felhívás kerül kiküldésre, 7 naptári
napos határidővel.

5.         Amennyiben a
hiánypótlást nem megfelelően, nem határidőben vagy egyáltalán nem nyújtja be a
Pályázó, akkor a pályázata elutasításra kerül, amelyről értesítést kap. Az
értesítő levél tartalmazza az elutasítás okát és a kifogás benyújtására
vonatkozó tájékoztatást is, beleértve a benyújtás határidejét és módját.

6.         A formai
ellenőrzésen megfelelt pályázatokkal kapcsolatban egy 9 tagú szakmai kollégium
bevonásával a Petőfi Irodalmi Múzeum döntési javaslatot készít elő a
közigazgatási államtitkár részére.

7.         A
közigazgatási államtitkár dönt a támogatásról.

8.         A benyújtási
határidő végét követő legfeljebb 60 naptári napon belül a támogatási döntésről
a Kezelő értesíti a Pályázókat. A határidőbe nem számít bele az esetleges
hiánypótlás és tisztázó kérdés időtartama. A támogatásban részesült Pályázókat
a támogatói okirat kibocsátásával értesíti. Feltételes támogatás esetén, az
értesítés tartalmazza a kifogás benyújtására vonatkozó tájékoztatást is,
beleértve a benyújtás határidejét és módját.

9.         Az
elutasított Pályázók értesítő levelet kapnak, amely tartalmazza az elutasítás
okát és a kifogás benyújtására vonatkozó tájékoztatást is, beleértve a
benyújtás határidejét és módját.

5.1. A pályázat benyújtásának helye és határideje

A pályázatok benyújtására 2021. szeptember 15-től 2021. október 1-ig van lehetőség.

Jelen
Felhívás keretében nem kell pályázati díjat fizetni. A pályázatokat
magyar nyelven szükséges benyújtani az EPER-en keresztül.

A Kezelő a rendelkezésre álló
költségvetési kiadási előirányzat kimerülése vagy annak veszélye esetén a
pályázatok benyújtására vonatkozó további lehetőséget kizárhatja. A kizárásról
a Felhívás közzétételének módjával azonos módon közleményt tesz közzé. A
kizárás nem érinti a kizárásra vonatkozó közlemény közzétételét megelőzően
benyújtott pályázatokat.

5.2. A pályázathoz csatolandó mellékletek
  1. Aláírási minta

1.a. Államháztartáson kívüli szervezetek esetében a szervezet
nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek ügyvéd vagy kamarai
jogtanácsos által ellenjegyzett, vagy közjegyző által hitelesített a pályázat
benyújtásától számított 30 naptári napnál nem régebbi aláírás
mintájának 1 eredeti példánya
vagy az aláírás minta közjegyző által
hitelesített másolatának 30 napnál nem régebbi 1 eredeti
példánya;

vagy

1.b. a fenti dokumentumok valamelyikének 30 naptári napnál régebbi példányának
a Pályázó törvényes képviselője által a pályázat benyújtását megelőző 30
naptári napnál nem régebbi hitelesített másolata („az eredetivel mindenben
megegyező másolat” szöveg rávezetése, továbbá dátum és cégszerű aláírás),
valamint nyilatkozata arról, hogy az abban foglaltakban változás nem történt;[1]

vagy

1.c. a szervezet nevében aláírásra jogosult személy vagy személyek érvényes
személyazonosító igazolványának, útlevelének vagy vezetői engedélyének a
Pályázó törvényes képviselője által a pályázat benyújtását megelőző 30 naptári
napnál nem régebbi hitelesített másolata („az eredetivel mindenben megegyező
másolat” szöveg rávezetése, továbbá dátum és cégszerű aláírás).

Kérjük az 1.a. vagy 1.b. vagy 1.c. alpont
szerinti dokumentum szkennelt példányát a EPER-be felcsatolni!

  • Létesítő okirat

2.a. Az államháztartáson kívüli szervezetek
esetében a szervezet létesítő okiratának vagy jogszabályban
meghatározott nyilvántartásba vételét igazoló okiratának a pályázat
benyújtásától számított 30 naptári napnál nem régebbi 1 eredeti példánya;

vagy

2.b. a fenti dokumentum
30 naptári napnál régebbi példányának a Pályázó törvényes képviselője által a
pályázat benyújtását megelőző 30 naptári napnál nem régebbi hitelesített
másolata[2]
(„az eredetivel mindenben megegyező másolat” szöveg rávezetése, továbbá dátum
és cégszerű aláírás)
.

Kérjük a 2.a. vagy 2.b.
alpont szerinti dokumentum szkennelt példányát a EPER-be felcsatolni!

  • Fizetési
    számla igazolás

A Pályázó fizetési
számlájának fennállására
vonatkozó igazolásának (bankszámlaszerződés,
bankszámla kivonat, banki igazolás) másolata. Az igazolásnak
tartalmaznia kell a bankszámlával kapcsolatos azonosító adatokat (bankszámla
tulajdonos nevét, bank nevét a bankszámlaszámot IBAN formátumban, a hozzá
tartozó SWIFT kódot és a számla devizanemét). Kérjük EPER-be felcsatolni a
szkennelt példányt!

  • Eredeti nyilatkozat
    a résztvevő
    előadóktól/zenekaroktól (Amennyiben a Pályázó a Koncerthelyszín
    legalább 3 előadó, amennyiben a Pályázó az Előadó legalább 2 további előadó
    nyilatkozata)

Kérjük EPER-be felcsatolni a szkennelt
példányt!

  • Amennyiben
    a Pályázó a Koncerthelyszín érvényes tulajdonosi, üzemeltetői ill. bérlői
    minőséget
    (pl. tulajdoni lap, bérleti szerződés, üzemeltetői szerződés)
    igazoló dokumentum Pályázó törvényes képviselője által hitelesített másolati
    példánya („az eredetivel
    mindenben megegyező másolat” szöveg rávezetése, továbbá dátum és cégszerű
    aláírás)
    . A dokumentum érvényessége legalább a 3.7. pontban rögzített
    megvalósítási időszak végéig kell szóljon.

Kérjük
EPER-be felcsatolni a szkennelt példányt!

  • A turnéhelyszínekről a
    Pályázó által készített színpadrajzok és riderek
    Pályázó törvényes
    képviselője által hitelesített példányai („az eredetivel mindenben megegyező másolat” szöveg rávezetése, továbbá
    dátum és cégszerű aláírás)
    .

Kérjük
EPER-be felcsatolni a szkennelt példányt!

6. Tájékoztatáskérés módja

A Felhívással kapcsolatban további
információ, felvilágosítás munkaidőben hétfőtől-péntekig 8:00-14:00 óra között
az alábbi elérhetőségeken kérhető:

Tel.1: +36
30 618 2343 

E-mail: zeneitamogatas@petofiugynokseg.hu

7. Kifogáskezelés

A Pályázó a Kezelőnél kifogást nyújthat be, ha a pályázati
eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a támogatói okirat kiadására, a
költségvetési támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás
jogszabálysértő, a Felhívásba vagy a támogatói okiratba ütközik.

Kifogás benyújtására a kifogásolt
intézkedéshez vagy mulasztáshoz kapcsolódóan megállapított határidőn belül,
ennek hiányában az arról való tudomásszerzéstől számított tíz naptári napon
belül, de legkésőbb annak bekövetkezésétől számított harminc naptári napon
belül írásban, postai úton van lehetőség.

A kifogás benyújtására nyitva álló
határidő elmulasztása miatt igazolási kérelem benyújtásának helye nincs.

A kifogást a Kezelőszervnek kell
címezni.

Petőfi Kulturális Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1509 Budapest, Pf. 32.

Egy döntéssel, intézkedéssel
összefüggésben kifogás egyazon Pályázó részéről csak egy alkalommal nyújtható
be.

A Kezelő az alábbi esetekben érdemi vizsgálat nélkül elutasítja a kifogást:

a) azt határidőn túl terjesztették elő,
b) azt nem az arra jogosult terjeszti elő,
c) az a korábbival azonos tartalmú,
d) a kifogás nem tartalmazza az Ávr. 102/D. § (4) bekezdésben meghatározott adatokat,
e) azt a korábbi kifogás tárgyában hozott döntéssel szemben nyújtották be,
f) a kifogás benyújtásának nincs helye,
g) a kifogás kizárólag olyan jogsértés ellen irányul, mely a sérelmezett eljárás megismétlésével nem orvosolható.

Amennyiben az érdemi vizsgálat nélküli
elutasításnak nincs helye, és a Kezelő a kifogásban foglaltakkal egyetért,
megteszi a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges
intézkedéseket.

Amennyiben a Kezelő a kifogásban
foglaltaknak nem ad helyt, illetve az érdemi vizsgálat nélkül elutasítás nem
indokolt, a kifogást további intézkedés megtétele céljából, az abban
foglaltakra vonatkozó álláspontjának kifejtése mellett, megküldi az Emberi
Erőforrások Minisztériuma illetékes szervezeti egysége részére. Az Emberi
Erőforrások Minisztériuma illetékes szervezeti egysége a kifogást annak
kézhezvételétől számított harminc naptári napon belül érdemben elbírálja, amely
határidő egy alkalommal legfeljebb harminc naptári nappal meghosszabbítható.

8.      Vonatkozó jogszabályok

  • Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV.
    törvény (Áht.)
  • 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról
    (Ávr.)
  • a határon túli költségvetési támogatások
    sajátos szabályairól szóló 98/2012. (V. 15.) számú Korm. rendelet
  • A közpénzekből nyújtott támogatások
    átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
  • A nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI.
    törvény (Nvtv.)
  • Az információs önrendelkezési jogról és az
    információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)
  • az Európai Parlament
    és a Tanács 2016/679 Rendelete a természetes személyeknek a személyes adatok
    kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról,
    valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről („Általános
    Adatvédelmi Rendelet”, „GDPR”)
  • az európai uniós versenyjogi értelemben vett
    állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási
    térképről szóló 37/2011. (III. 22.) számú Korm. rendelet
  • A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII.
    törvény
  • 1108/2021. (III.10.) Korm. határozat az egyes
    kultúrstratégiai kérdésekről
  • 658/2020. (XII.24.) Korm. rendelet a központi
    költségvetés terhére nyújtott támogatásoknak a vészhelyzethez igazodó
    különleges szabályairól

9.  A Felhívás mellékletei

  1. Általános támogatási feltételek
  2. Pénzügyi és elszámolási útmutató
  3. Nyilatkozat résztvevő előadóktól/zenekaroktól
  4. Adatvédelmi tájékoztató

[1]
A Pályázó által hitelesített
másolatok elektronikus úton történő benyújtására a központi költségvetés
terhére nyújtott támogatásoknak a vészhelyzethez igazodó különleges
szabályairól szóló 658/2020. (XII.24.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm.
rendelet) 3. §-a alapján van lehetőség. A Korm. rendelet hatályát a 271/2021. (V. 21.)
Korm. rendelet 1. § 51.
pontja a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény hatályvesztéséig
meghosszabbította, amely indokolt esetben módosulhat.  A dokumentumok elvárt benyújtási formájának
esetleges változásáról a Kezelő értesíti az érintett Pályázókat.

[2] Lásd 1. lábjegyzet.

A regisztráció bemutatása itt található.

#támogatás

Nyitókép: Shutterstock/Taya Ovod