(MTI) - Orbán Attila, a kiállítás kurátora elmondta, hogy H.N. MIRA munkássága termékeny volt, a Szentendrén alkotó művész sok festményt hagyott hátra. A tárlaton 30 alkotása látható.

"Olajfestményt is készített egyet-kettőt, de nem ez volt az igazi technikája. Expresszív technikával dolgozott, anyaghasználata azért ilyen gyors. Nem várakozott hetekig, hogy megszáradjanak a rétegek, hanem gyorsan adta ki magából a mondanivalóját" - magyarázta a kurátor. Merített papírra, parafa négyzetekre és kartonra is festett. Az anyagot szabadon kezelte, ami éppen volt nála, azt használta.
 
Képein érdekesen keveredik a figuratív és az absztrakt expresszionizmus. Szentendreiként hatottak rá a város hagyományai. Munkáin bizonyos formák és szentendrei motívumok, mint például templomok szabadabb, lazább felfogásban jelennek meg - tette hozzá.
 
H.N. MIRA a tanítás mellett alkotott, mint festőművész nem volt benne a hivatalos szakmai áramlatban, nem voltak egyéni kiállításai. Inkább magának, visszavonulva festette meg a képeket.
 
Munkásságára nagyon jellemző még a gesztusfestés, amikor konkrét formák már nincsenek, csak az ecsetvonások mozdulata, lendülete, ereje és a festékcseppek szabad mozgása dominál a festményeken.
 
Törekedett az élénk színek használatára, de vannak monokróm  festményei is. Több alkotásán a festékcsurgatásos kalligrafikus technikát alkalmazta. Orbán Attila kitért arra, hogy a tárlattal szeretnék elérni, hogy ne merüljön feledésbe a festőművésznő értékes munkássága és képi világa.
 
Nagy Gábor, a festőművész férje arról is beszélt, hogy 2010-ben jelent meg egy képzőművészeti album, amely H.N. MIRA 1800 festményét tartalmazza.
 
A tárlat augusztus 28-ig tekinthető meg.