Kétlépcsős mentorprogram támogatja a magyar, feltörekvő és piacra lépésre kész formatervezőket, a képzés hazai és nemzetközi szakértők bevonásával segíti a mentoráltakat a vállalkozási ismeretek megszerzésében és folyamataik fejlesztésében – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szerdán az MTI-vel.

Az MDDÜ harmadik éve nyújt szakmai támogatást a hazai piacon való megerősödéshez és a nemzetközi piacok meghódításához mentorprogramok részeként. Eddig tizenkét feltörekvő és tizenegy, piacra lépésre kész márka fejlődéséhez járultak hozzá a programok, melyek idén újabb tíz neves formatervező részvételével valósulnak meg.

A feltörekvő márkák számára a dizájn START program biztosít hazai stabilitást és nemzetközi inspirációt a belpiaci fejlődéshez, a vállalkozások pedig a dizájn SPEED projekt részeként sajátíthatják el a nemzetközi piacra lépéshez, értékesítéshez és márkapozicionáláshoz szükséges üzleti tudást.

A dizájn START mentorprogram célja a feltörekvő magyar dizájnmárkák szakmai és üzleti sikereinek előmozdítása, valamint hazai stabilitásuk megteremtése. A háromlépcsős képzés egy hatmodulos workshop sorozattal indul, melyek során neves iparági szakemberektől tanulhatnak a mentoráltak. Ezt követően minden formatervező az általa választott hazai gyártónál teljesít szakmai gyakorlatot, majd egy nemzetközi study tour részeként francia gyártók munkájába nyerhetnek betekintést, és ellátogatnak a Maison & Objet lakberendezési szakvásárra is. A harmadik mentorprogramban öt márka (Edőcs Márta, KOMOK, OBAI, Vandor Studio és VERBA Home Design) vesz részt.

Az ügynökségnek az olasz Istituto Europeo di Designnal (IED) közösen indított dizájn SPEED mentorprogramja stabil, akár a külföldi piacon való megjelenésre is érett magyar formatervezőket céloz meg, akik elkötelezettek cégük további fejlesztése érdekében. A képzésen a formatervezők az IED milánói székhelyén prezentálják projektmunkájukat. A mentorprogram lehetőséget ad a szakmai zsűri által kiválasztott öt márka számára (HANNABI, IO, LumoConcept, Magnelit és Project BRUT) a nemzetközi piacra lépésre, elsajátítva a nemzetközi trendek kommunikációs, projektvezetési, márkaépítési és kereskedelmi technikáit és gyakorlatait.

Fotó forrása: MDDÜ