Ősbemutatója 1727-ben volt Velencében, majd az akkori siker után több évszázadra a sutba, azaz az archívumok mélyére került Vivaldi többi operájával együtt, hogy egy-egy kitartó kutakodó néha előbányássza némelyiket. Így tett Jean-Christophe Spinosi is, aki többet is lemezre vett az Ensemble Matheus-szal, köztük 2004-ben az Orlando furiosót, nagy sikerrel. Azóta is repertoáron tartják a művet, ami meghatározatlan időben játszódik egy varázsszigeten, Orlando hőstetteit és Alcina, a boszorkány szerelmi ármánykodásait tekergeti szinte a követhetetlenségig.
A korzikai születésű Jean-Christophe Spinosi hegedűművész és karmester 20 éve, 26 évesen alapította meg a francia Matheus Vonósnégyest, ami később zenekarrá duzzadt, így jött létre a főként barokk zenét játszó Ensemble Matheus, mely azonban XIX-XX. századi zenét is előad, és számtalan operaházban működik közre.
A beugró fiatal Max Emanuel Cencic sem ismeretlen a régizene világában, szép hang, jó előadó, de nem olyan szuggesztív, mint Hammarström vagy Jaroussky. Ezzel együtt fuvolakíséretes áriája az est egyik fénypontja volt, nem utolsósorban a nagyszerű fuvolajáték miatt. A címszerepben Sonia Prinát hallhattuk, akinek virtuozitását és expresszivitását csak hangjának csúnya színe, galuskássága rontja le, pedig a kontraalt hangterjedelme igen nagy, mélysége szépen is szól, csak a középfekvésben zavar a gombócos hangzás. A beugró Franziska Gottwald mint Alcina, a bajkeverő boszorkány jól szerepelt, szépszínű, dús hang, jó technika, kicsit elfogódott kezdés után igazi magára találás jellemezte. Szintén szárazan, kicsit unalmasan nyitott Christian Senn, de már második áriájában életre kelt, és ekkor kiderült, hogy hangja igazán zamatos, előadása lendületes. Veronica Cangemi volt az egyetlen, aki a lemezen is énekelt már, de ő és Daniela Pini nyújtották a legkevésbé meggyőző teljesítményt.
A zenekar hősiesen bírta a végtelen hosszú estét, de hallottam őket már ennél lelkesebben is játszani. A karmester, Jean-Christoph Spinosi kicsit elkente az artikulációt, különösen a recitativókat festette egyszínűre. Nyilvánvaló az együttes és vezetőjének, valamint az énekes gárdának professzionalizmusa, de a kettős lemondás rányomta bélyegét a produkcióra, kissé kedvetlenebbre sikerült, mint vártuk, a végtelen hosszúságú mű pedig türelmünket tette próbára. És ez egyben magyarázza is, miért kerül olyan ritkán Vivaldi-opera a pódiumokra.