Befejeződik a Magyar Nemzeti Levéltár „Közigazgatási eljárásokhoz kapcsolódó levéltári szolgáltatás fejlesztése” projektje.

A projekt célja az állampolgárok és a közigazgatási intézményrendszer számára nyújtott szolgáltatások egyszerűsítése, elektronizálása és országos kiterjesztése volt. A Magyar Nemzeti Levéltár olyan elektronikus szolgáltatáscsomagot alakított ki, amelynek a segítségével a hivatali ügyek intézéséhez szükséges igazoló iratokat egyszerű, gyors és hatékony módon biztosítani tudja az állampolgárok vagy a közigazgatási szervek részére.

A más nyilvántartásban nem fellelhető, nem
reprodukálható iratok az egyetlen és kizárólagos lehetőséget jelentik az
állampolgárok, ügyfelek, hivatalos szervek számára, hogy ügyük elintézéséhez a
szükséges eljáráshoz kapcsolódó igazolásokat hitelt érdemlő módon tudják
bemutatni. A levéltár által őrzött dokumentumok ezért sok esetben egyedüli
lehetőségként jogbiztosító feladatot látnak el, melyek felhasználhatóak
kárpótlás, nyugdíjjogosultság megállapítása és számos más közigazgatási eljárás
esetében.

A projekt eredményeként lehetővé vált, hogy a jövőben az állampolgárok elektronikus úton is indíthassanak megkeresést a levéltár felé a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen, vagy a projekt keretében teljesen megújult Elektronikus Levéltári Portálon keresztül. Lehetővé vált továbbá, hogy a Kormányablakokban indított állampolgári megkereséseket is elektronikus úton szolgálja ki a levéltár, ami jelentősen meggyorsítja az ügyintézést.