Madonnával a falon
Mert végülis ilyesmi módon élünk, tér nélkül lebegve a dolgok elmosódó hátterében, kiélesedő kontúrokkal megrajzolt emberszerű gépek, agyunk felszínén tudósok és sztárok, gondolatok és ösztönök sétálnak. "Ha egy kérdést fel lehet tenni, akkor meg is lehet válaszolni" - üzeni Wittgenstein az egyik kép alján, és ha ezt a szálat követve végignézzük a falakon látható mindössze nyolc vásznat, a mívesen megdolgozott felületekből elég pontos kérdések bújnak elő. Felmerül például a nézőben, hogy hová tűnnek a kapcsolatok, miért van, hogy a fotorealisztikus hűséggel megfestett alakok bábuknak látszanak, viszont a perspektíva nélküli, monokróm vagy apró, jelszerű elemekkel tagolt háttér mintha maga a valóság volna: elképesztő mélysége, mindent elnyelő, beláthatatlan sűrűsége nem hagy esélyt a viszonyulásokra. Nincs kötődés, még a térhatások szintjén sem. Semmi mellébeszélés, látjuk, hogy nincs kapocs, nincs perspektíva és tér sincs, csak párhuzamosan megjelenő képrészek, a figurák magányosan úsznak a flow, a mindenen áthatoló áramlat láthatatlan habjain, nem köti őket semmi sem egymáshoz, sem a környezetükhöz.