A British Council és a BIFF első sikeres együttműködése A brutalista és a Bird az I. BIFF-re időzített premierje volt. A közös szervezésű Brit Filmnapok friss válogatása izgalmas keresztmetszetét adja az angol filmkultúrának. A négy nap a szervezők szándéka szerint a brit film sokszínűségét ünnepli filmnyelvileg színes kortárs történetekkel.
A kétszeres Oscar-jelölt Joshua Oppenheimer posztapokaliptikus musicaljével, a The End című filmmel indul a Brit Filmnapok programja, Michael Shannon és a Berlinalén tiszteletbeli Arany Medve-életműdíjjal frissen kitüntetett Tilda Swinton főszereplésével.
A második nap a manchesteri zene- és bulikultúrát megidéző Double Feature tematikára épül, ebben lesz látható Anton Corbijn 2007-es klasszikusa, a Joy Division-frontember Ian Curtis tragikus történetét bemutató Control, valamint Michael Winterbottom 2002-es 24 Hour Party People című filmje, ami egy energikus és szatirikus utazás Manchester zenei világának forradalmi korszakába. A program a vetítés után folytatódik a Gólyában, klipvetítéssel és az eseményhez kapcsolódó bulival, ahol a 70-es évektől indulóan óránként egy évtizedet ugorva mutatják be a DJ-k a brit könnyűzene legnagyobb klasszikusait.
A szombati program nyitófilmje az I Am Martin Parr, egy szokatlan és játékos portré a brit fotográfusról, amely egyszerre szól az ikonikus képekről és a mögöttük rejlő szarkasztikus látásmódról, míg a Witches című dokumentumfilm a szülés utáni mentális egészség és a boszorkányok filmtörténeti ábrázolásának kapcsolódási pontjait kutatja, vizuális eszközeivel újraértelmezve a traumát.
A Harvest című film az év egyik legizgalmasabb szerzői gyöngyszeme Jórgosz Lánthimosz rendszeres alkotótársától egy angol falu lassú széthullásáról, ahol a haladás ígérete egyben a közösségi kötelékek felbomlását is jelenti.
A Brit Filmnapok zárónapján látható a Barry Keoghan és Franz Rogowski főszereplésével készült Bird (2024), amelyben Andrea Arnold, a kortárs brit film egyik legnagyobb sztárrendezője lebilincselő és reményteli történetet mesél identitásról, szexizmusról, magányról és a szigetország filmtörténetéhez méltó osztályharcos küzdelemről, megszilárdítva helyét a kortárs filmművészet legjellegzetesebb női hangjai között.
A Brit Filmnapok zárófilmje a Saoirse Ronan főszereplésével készült The Outrun, Nora Fingscheidt filmje, amely érzékenyen ábrázolja a természet gyógyító erejét, a függőséggel való szembenézés nehézségeit és egy fiatal nő útját a gyógyulás felé.
„Ez a válogatás kissé eklektikus, elképesztően izgalmas, szerzői jegyekkel tarkított lenyomata a kortárs brit filmkultúrának, olyan alkotásokkal, amelyek különböző nézőpontokból reagálnak a társadalmi változásokra. Fontosnak tartottuk, hogy dokumentumfilmek is helyet kapjanak a programban, de kifejezetten szerettünk volna megemlékezni arról a brit zenei szcénáról, amely Manchesterből kiindulva hódította meg a világot, és a mai napig meghatározó kapcsolódási pont számtalan kortárs zenész számára” – mondta Rév Dániel, aki Donáth Péterrel együtt a Brit Filmnapok programjáért felel.