Nemes Márton Techno Zen című összművészeti alkotása az absztrakt festészet hagyományain túl a kortárs élményvilágra, így a technoszubkultúra, a digitális képalkotás tapasztalataira épül. Kiállítása multiszenzorális: vizuális, akusztikus és interaktív tartalmai a fény- és színtartomány, a tárgy- és fénymozgás, a hang, a fényfrekvencia és légáramlás együttes hatásában bontakoznak ki. A tárlat kurátora Kopeczky Róna.
„Lényegében ebben a projektben összekötöm azt, amit otthonról hozok, és amit fiatal felnőttként magamra szedtem. Van ebben egyfajta megérkezés, ráébredés, és hogy ezek az élmények rímelnek egymásra” – fogalmazott Nemes Márton. Alkotása, a Techno Zen egyszerre spirituális/transzcendens élmény, meditáció és technobuli; csendes, mégis hangos, intenzíven hat a befogadóra, és abban segíti, hogy lecsendesedve befelé kezdjen el figyelni. Mielőtt a műtárgyak a Ludwig Múzeumban kamionra kerültek volna, megnéztük a készülő kiállítást, képriportunk itt nézhető-olvasható.
Ezzel együtt már megkezdődött a felkészülés a 2026. évi, 61. Velencei Képzőművészeti Biennáléra: megjelent a kurátori pályázati felhívás. A beérkező pályázatok közül a nyertes kiállítási tervet most is egy szakmai zsűri fogja kiválasztani.
A 2025-ös Velencei Építészeti Biennálé magyar kiállításának címe: Nincs itt semmi látnivaló, ami jelzi, a magyar pavilonban jövőre nem egy hagyományos építészeti kiállítást mutatnak be, hanem „az építészeti tudást ünneplik, annak más szakmákban történő migrálását és sikerre vitelét”. A kiállítás fiatal építészcsapata a helyszínen készített kisfilmben ad betekintést, hogy mit láthatunk majd a Magyar Pavilonban. A kiállítás kurátora Pintér Márton.