Női test és tánc

Egyéb

A nemzetközi koprodukció lehetősége mindig megtermékenyítően hat az alkotókra. Különösen igaz ez akkor, amikor a munka nem csak egy rövid időszakra korlátozódik, hanem hosszabb periódust ölel át.

 

A koreai KIM Yunjung sajátos improvizációs technikával és különleges koreográfusi módszerrel dolgozik. Szakmai elismertségét jelzi, hogy több koreai felsőoktatási intézményben, köztük a Koreai Nemzeti Művészeti Egyetemen, koreográfiát és improvizációt tanít, valamint vendégoktatója a holland EDDC Művészeti Egyetemnek és a düsseldorfi Tanzhaus nrw-nek.

 

Mexikóból a balett-táncosként végzett Gabriela CUEVAS ABITIA vesz részt a nemzetközi programban. A balett mellett kortárs és számos kísérleti formációban is dolgozott, majd 2002-ben saját társulatot alapított. 2006 és 2007-ben elnyerte Jalisco állam művészeti ösztöndíját, 2009 és 2010-ben Mexikó Kulturális és Művészeti Nemzeti Bizottságának támogatottja volt.

 

A Thaiföldről érkező Sonoko PROW művészetére, mint az önmaga fejlesztésének ösvényére tekint, melynek mentén a tudatossághoz és az önmegvalósításhoz egyre közelebb kerülhetünk. A japán avantgárd irányzatból, a butoh-ból merítkezik. Mesterének Katsura Kan-t tartja, de rendszeresen részt vesz Ko Murobushi, Hiroko és Koichi Tamanoto kurzusain is. Jelenleg őt tekintik a thai butoh nagykövetének. A hazai közönség legutóbb 2009-ben találkozhatott a művésznővel, a Budapesten megrendezett Butoh Fesztiválon.

 

Magyarországot a projektben Batarita képviseli, akiről bátran állíthatjuk, hogy a távol-keleti kultúrák egyik hazai nagykövete. Művészetét, Sonoko PROW-hoz hasonlóan, nagymértékben meghatározza a butoh; mesterei között olyan nagy neveket találunk, mint Ko Murobushi vagy Yoshito Ohno.

A Japánba, Koreába, Thaiföldre tett hosszabb tanulmányutak és a jelentős művészi találkozások eredményeképp mára egy olyan egyedi mozgásnyelvet dolgozott ki, melyben érzékenyen keveredik a nemes és az alantas, a spirituális és a profán, az ősi és a kortárs. Figurája gyakran az emberben élő ösztönlény mélyről jövő feltárulkozása.

A nemzetközi alkotócsapat tagjaival Batarita külön-külön már dolgozott együtt, négyen először, viszont csak 2013-ban találkoztak Thaiföldön, ahol egymásnak vezetett tréningek és próbák keretében ismerhették meg mélyebben egymás gondolatait és mozgásvilágát. A kreatív gyakorlatokon túl napi rendszerességgel gyakorolták a Release (ellazulás) technikáját, a butoh-t, különböző hangképző technikákat és a meditációt. Az egyhónapos együttélés, a megélt örömök, feszültségek, az egymásrautaltság mind közelebb hozták a világ különböző pontjaitól érkező koreográfusokat. Chiangmai városának spirituális energiája és a nyugodt környezet ideális körülményeket biztosítottak a kreatív munkához, melynek záróeseményeként munkabemutatóra került sor 2014. januárjában.

 

2014. májusában Budapesten folytatódott a munka a város egyik napfényes próbatermében, ahol már a meglévő alapokra építkeztek az alkotók. Itt véglegesedett a produkció, melyet május 23-án láthat a hazai közönség.

 

Az estét a négy koreográfus által készített és előadott szólódarabok teszik kerekké, betekintést engedve az alkotók egyéni nyelvezetébe is.