Értelme valamiképp akkor lenne, ha az Új Színház előadása el akarná törölni a hatalmi határvonalat, a morális árkot a két testvér és a két világ (az udvari meg az erdei) között. Ám éppen nem ezt akarja. Az udvar ? akárcsak Shakespeare-nél ? hamar kiiktatódik, halványodó emlékké válik a jóságos természetben bontakozó szögletes vagy bumfordi idillek mögött, s a jogszerű uralkodás, a zsongóbb lét csak a befejezéskor hívja vissza a bujdoklót és kompániáját, az előbb hadakozni szándékozó, majd fejét hirtelen a remeteéletre adó bitorló, Frigyes helyébe.
A kapkodó kavalkád leltározása helyett csupán egy példa a tobzódó ürességre. Rudolf Péter pár kiló almát gurít, egy csomagra való teleírt zöld papírlapot szórat a színre, amelyre később intim ruhadarabok zápora hull, aztán pattogatott kukorica havazása érkezik a zsinórpadlásról. A mind jobban behintett, tisztátalan tisztás felett egy emelt-eresztett fotel és egy heverőszerű fűágy is közlekedik: nem kevés szcéna felszorul a magasba. Az alma jelentése rég elfelejtődött, a papírra rótt (fákba vésett) szerelmes versek bombasztikus kommunikációját már egy rafináltabb udvarlási kód, testnyelv váltotta fel (az ugyancsak száműzött Orlando szerelmi gyakorlatozás örvén egy ?férfinak? ? Ganymedesnek ? teszi a szépet, amivel persze épp vágya alanyánál, Rosalindánál ér majd célt). A pendelyek, szalagok még a nemi vágy ornamentikájaként sem hatnak, a popcorn pedig mozit láttat ott, ahol színházat kellene látnunk ? hiszen a ?Színház az egész világ?? felütésével kezdődött az Ahogy tetszik.
Meglehet, Shakespeare-koncentrátum előállítása volt a cél, más Shakespeare-drámákból vett részleteket applikálva? Mesét és rezignált boldogságleckét egyszerre akartak adni az erre vágyóknak a közönséggel való együttjátszásban, melyet elkezdenek, majd ? közvetlen mivoltában ? sokáig teljesen elhagynak? Az eszköz- és jelképhasználati lubickolás estéje lenne ez? (A kézi kamera egyetlen érdemi mozgóképet sem továbbít sem a publikumról, sem a színészekről.) Az ábrázolás komplexitására tettek kísérletet, a fehér, zöld, narancsos világítás éjszakai allúziójú táncoló fénytűinek piktúrájával, a jelenetekbe belepengető zenész, Riederauer Richárd futamos muzsikájával?
A színészek tempós, hangos, repetitív, zsizsegő alakításokkal rohamozzák a szerepeket. Huszár Zsolt színtelenül erőlködő Orlandója, Almási Sándor önmagába gabalyodó Próbakő bohóca, Fodor Annamária rikító Célia/Aliena formálása helyett jobban esik csöndesültebb egyéneken pihentetni a szemet. Gosztonyi Jánoson, aki táskával a kezében sem túlozza személyi titkárrá a hű inas Ádámot; Hirtling Istvánon, akinek ugyan kevés mondanivalója van Jaques-ként, ám ezt a magánykedvelő filosz puhán előkelő lassúságával adja tudtul; Száraz Dénesen, aki világvárosi, OPEL-trikós parasztlegényből vedlik át szárnyaival ügyetlenkedő, mozgó Hymen-szoborrá.