„Szent kert, bő lomb: tárt zöld szárny” – idézi Rozina a verset, amikor a klip születéséről kérdezték. „A kert tulajdonképpen egy panoptikum, olyan figurákkal teli, akiket egészen biztosan sokan felismernek majd. Klee, Raffaello, Da Vinci festményeiről tűnnek fel motívumok, szereplők vagy csak egy testrész, egy mosoly. Giuseppe Ragazzini olasz képzőművész Mixerpiece applikációja adta az ihletet: ahogy Weöres Sándor játszik a nyelvvel, úgy Giuseppe játékra hív a festményekkel, minden újrarendezhető, változékony és dinamikus, ezt az improvizatív élményt szerettük volna megosztani a közönséggel a klipben.”

A Kínai templom című Weöres Sándor-vers megzenésítése egy évvel ezelőtt debütált az első lemezen. „Ez volt az első dal, amit Dóczi Bence producer kezébe adtam, és amint elkészült, tudtam, vele szeretnék dolgozni majd a lemezem dalain” – fogalmazott Rozina.

A koncertek állandó vizuális művésze, Székács Dániel és Rozina alkotótársa, a médiaművész Karcis Gábor hosszasan dolgozott az animáción. „Rozina a kollázsokat hozta, Gábor animálta őket, én pedig a vágással, a kép és a zene egységével és dinamikájával foglalkoztam. Ez egy hosszan építkező dal, nem könnyű csak kollázsokból folyamatosan ritmusban tartani a képet, folyamatosan lépést kell tartani a zenével. Nagyon örültem, hogy Rozina videóanyagot is hozott, ami tényleg nagyon személyessé és így igazán teljessé tudta tenni ezt az álomvilágot” – mesélte Székács Dániel.

Rozina intermédia-művészként is rendkívül tevékeny alkotó, nagy sikerű zenélő képei, társasjátékai után most a saját családtörténetét feldolgozó rádiójáték készült el, mely nemsokára megjelenik audiovizuális verzióban is a Firgun Alapítvány támogatásával. „Sok családi videófelvételt digitalizáltam, amit a nagynéném történetének feldolgozásához használtam fel. Néhány videón gyerekként én is szerepelek, így jött az ötlet, hogy mit tenne ezzel a vizuális környezettel valamilyen valós, de mégsem jelen idejű elem. Ezzel záródik a klip.”

Nyitókép: Pátkai Rozina. Fotó: Zsólyomi Norbert