A Szabadság formája – Nemzetközi absztrakció 1945 után című tárlatra több mint ötven művész alkotásait kölcsönözték a világ vezető modern, kortárs múzeumaiból és meghatározó magángyűjteményekből.

A többségében női alkotók munkáit bemutató kiállításon egyedüli magyarként Reigl Judit képviseli a női művészeket. Ikonikus 1958-as, Dominancia-Központ című festménye mellett egy 1956-os Villám című, közel kétméteres alkotás is szerepel, melyet a párizsi Centre Pompidou adott kölcsön erre az utazótárlatra.

Az amerikai absztrakt expresszionizmus nagyágyúi, Joan Mitchell, Lee Krasner, Helen Frankenthaler, Mark Rothko, Jackson Pollock, Bart Newman festményei mellett az európai informel alkotók, mint Georges Mathieu, K.O. Götz, Pierre Soulages és nem mellesleg a szintén magyar származású Hantai Simon munkáit is megtekinthetik a látogatók. 

Ez év októberétől a bécsi Albertina Modernben, majd az oslói Munch Múzeumban is látható lesz ez a közel száz absztrakt alkotást bemutató tárlat. 

Reigl Judit szélesebb körű sikere 80 éves kora után köszöntött be, miután megismerkedett Makláry Kálmánnal. A galériás közreműködésével itthon három múzeumi kiállításon voltak láthatók a Kossuth-díjas festő fantasztikus alkotásai. 2005-ben a Műcsarnok adott otthont az első retrospektív tárlatnak, majd ezt követte 2010-ben a debreceni Modem és 2014-ben a budapesti Ludwig Múzeum. A művészt Makláry 2004 óta képviseli hazai és nemzetközi szinten egyaránt, műveit rendszeresen állítja ki Európa számos neves művészeti vásárán.

Fotó: David von Becker