Míg más brit intézmények továbbra is nehézségekkel küzdenek, a British Museum 6,5 millió látogatót fogadott 2024-ben, ezzel megközelítette a 2015-ös számot – derült ki az Art Newspaper éves látogatottsági felméréséből. Az összesítésben a brit múzeum a harmadik helyen áll a Musée du Louvre és a Vatikáni Múzeum mögött. A legtöbb intézményhez hasonlóan a British Museum látogatóinak száma is töredékére csökkent a világjárvány következtében. 2020-2021-ben összesen 1,3 millió embert fogadott az intézmény, majd 2022-től lassan nőtt az érdeklődés. A látogatók száma utoljára 2015-ben haladta meg a 6,8 milliót.
A múzeum a nemzetközi közönség növekedését a Légió: Élet a római hadseregben és a Michelangelo: Az elmúlt évtizedek című időszaki kiállítások népszerűségének tulajdonítja.
Az Art Newspaper arra is felhívja a figyelmet, hogy a cambridge-i Fitzwilliam Múzeum is komoly látogatószám-növekedést könyvelhetett el, 2024 az eddigi legforgalmasabb éve volt 506 ezer látogatóval – ez 25 százalékkal több, mint 2023-ban, és 45 százalékkal több, mint 2019-ben. A múzeum igazgatója, Luke Syson szerint ez a kalandosabb és nagyobb befogadóképességű programkínálatukról szól.
Ezt a sikert azonban nem sikerült megismételni az Egyesült Királyságban. A Tate Modern, a Tate Britain, a National Gallery és a Royal Academy látogatóinak száma továbbra is makacsul csökken: 25 százalékkal, 32 százalékkal, 47 százalékkal, illetve 50 százalékkal marad el a 2019-es adatoktól. Ez különösen most észrevehető, amikor a legtöbb múzeum más régiókban elérte a Covid előtti vagy még magasabb számot.