Szabadság, ösztönzenélés és kreativitás mindenek felett

Egyéb

A duó tagjai még a Zeneművészeti Főiskoláról ismerik egymást, ahol évfolyamtársak voltak, az első közös zenélésre viszont az iskola befejezéséig várni kellett. "Bálint a Zenemű előtt a Kőbányai Zenestúdió növendéke volt, ahonnan egy nagy csapat diákot vettek fel egyszerre az évfolyamra, így ő már egy kész branccsal érkezett, míg én teljesen kívülállóként csöppentem bele az egészbe" ? mesélte Veronika, akinek óriási változást hozott az életében az, hogy felvették, hiszen előtte nem zenélt napi szinten. Bálint addigra már többször kísérte gitárával Gereben Zitát, aki szintén évfolyamtársuk volt. Veronika tudatában sokáig az élt, hogy Bálint Zita gitárosa, a főiskola végére azonban sikerült "elcsípnie" a fiút, akivel elsőként a Too Early című számon dolgozott együtt, Veronika You don't know it's you című első lemezén pedig két számban működött közre, ami az énekesnő szerint "annyira pozitív kezdés volt, hogy onnantól már nem volt visszaút".

A kísérletező attitűd és a spontaneitás mindkettőjükre jellemző, ezt mi sem mutatja jobban, hogy Gyémánt Bálint és Harcsa Veronika alapító tagjai a Bin Jip nevű formációnak, mely az elektronikus zenei világ akkordjait jazzes hangzással ötvözi. "Bár nagyon sokat próbálunk a duóval és állandóan arra törekszünk, hogy egységes produkciót tudjunk a közönségnek szolgáltatni, egyúttal hatalmas szabadságnak adunk teret a színpadon. Sokszor igyekszünk meglepni a másikat, bár inkább Veronikára jellemző, hogy megvicceljen előadás közben" ? fejtette ki Bálint, hozzátéve, hogy az előző napi "viccet" Kapolcsra tartva a kocsiban próbálták Veronikával, hogy az esti koncerten már előadhassák a közönségnek.

Dalaikat mindig igyekeznek továbbfejleszteni és formálni. Az október 3-ai lemezbemutató koncert számait is már rég felvették, de Veronika egyik koncepciója az, hogy aktuális dolgoknak kell történniük a színpadon, így ha éri őket egy hatás, azt szívesen bemutatják a koncertjeiken. Az ösztönösség ugyanis mindkettejük alapvetése. Míg az énekesnő a színpadon kétféle ? az ösztönös és a tudatos ? állapotot váltogatja, addig Bálint azt vallja, hogy a jó zenész olyan, mint egy vadászkutya: sok dolgot megtanult már, viszont döntéshelyzetben csak az ösztöneire hagyatkozik. Szerintük nagyon fontos,hogy egy hatásra ösztönösen tudjanak reagálni; előfordul olyan is, hogy begyakorolnak egy-egy dalt, vagy zenei megoldást és a színpadon úgy alakul, hogy azt mégis elhagyják.

Veronika szerint rettentően sokat formált rajta a színpadi lét, gyerekként ugyanis introvertáltabb volt, halkszavúbb, senki nem gondolta volna, hogy előadóművésszé válik, ugyanakkor, amit a színpadon megtapasztalt, az nyitott rajta. Bálint számára az előadóművészet a pillnat megragadása és "ilyen szempontból egy profi művésznek arra kell törekednie, hogy minden figyelmét egy pontra tudja fókuszálni". Mindkettejüknek fontos az improvizáció és a spontaneitás, amit a jazzban ki tudnak teljesíteni.

Most izgalmas időszak következik a duó életében: egyrészt az októberi lemezbemutatóval, másrészt pedig nem olyan régen sikerült megegyezniük egy berlini lemezkiadóval, akik 2014 tavaszán fogják megjelentetni a duólemezüket Nyugat Európában, ezzel együtt pedig szeretnének Berlinben is sok időt tölteni és megismerkedni az ottani zenei közeggel ? ez etehát gy fontos nyitási lehetőség.