Egerben enyhe lanka oldalából magasodik a tornyok nélküli ?rossz? templom, így hívják a helybéliek a Trinitárius templomot, amely 1763-ban leégett még mielőtt felépült volna. II. József császár 1784-ben feloszlatta a rendet, éppen 13 évvel azután, hogy megtartották az újjáépített templomukban az első istentiszteletet. A templom és a hozzátartozó kolostor volt már laktanya, katonai raktár, színház, mozi, diszkó vegyesen, egyszóval világi célokat szolgált. Az 1997-ben eredeti állapotába visszaállított és felújított tér jelenleg Templom Galériaként folytatja küldetését, és idén ősszel Mélyszántás címmel Bukta Imre festményei töltötték meg élettel.
A tér szolidan háttérbe szorul, hogy előbújhassanak a sötét, füstös kocsmákból a jövőjüket vesztett Fricik, napfényre kerüljön a falu közepén álló Ilonka, amint otthonkában a kínai árus olcsó cipőjét próbálja, vagy hogy lássuk, mit művel Feri a láncfűrésszel. Hogy más megvilágításba kerüljön, mi van a tarlón, a barackosban, az udvaron, ?A bótban?, a ?Konyhában?. Bukta Mezőszemerén él, akár a képen szereplő emberek. Keményen dolgozik, mint a festmények kulcsfigurái. Benne áll a tájban és nem kontemplálódik, hanem végzi a dolgát. Előbb dolgozik, azután képet fest.
Kicsit hozzátesz a látottakhoz, de csak éppen annyit, hogy ne vegye el a lényeget belőle. Bukta képein az élet egyszerűsége, és talán még a múlandósága is tud ragyogni. Kopott ugyan minden a mezőszemerei boltban, a kocsmában is csak a játékgép neonfelirata fénylik, de a természet közelsége, a falusi táj, ez a belső táj képes a festészet eszközeivel is az emberek nyelvén szólni. Az egyik művén Krasznahorkai felolvas, talán épp a hanyatlás határainál, az emberi élet bizonytalanságánál tart. Mintha prófétaként emelkedne a házak fölé, de az ember esendőségét még ő sem tudja felülírni.