? Néhány nap múlva lesz az Esküvőtől válóperig című Feydeau-darab bemutatója, amely valójában nem is egy darab, hanem hat.
? Most már egy darab, hiszen Hamvai Kornél nemcsak lefordította, hanem összefésülte, dramaturgiailag egybekomponálta ezt a hat jelenetet. Mindegyik a házasság egy-egy fordulópontjáról szól, ráadásul Feydeau személyes élményeiből merít.
? Ez az első szerepe itt, a Thália Színházban, de egy hosszabb együttműködés kezdete is.
? Bizony, még nem dolgoztam itt, de ebben az új felállásban egyébként is ez a színház első bemutatója. A Thália ugyanis ? Bereményi Géza és Kálomista Gábor vezetésével ? úgy döntött, hogy az eddigi befogadó színházi működésnél kicsit biztosabb, állandóbb társulást hoz létre. Először erre az előadásra, aztán a többire. A színészek nem szerződnek le, de az egyeztetéseknél a Thália bizonyos előjogokat élvez. Én a saját színházammal, a Nemzetivel egyetértésben vállalom ezt, Alföldi Róberttel megbeszéltük, hogy ez most belefér.
? Három hónapja született a kislánya, a kisfia négyéves. Hogyan bírja együtt a főszerepet és az anyaszerepet?
? Szervezés kérdése. Próba előtt otthon megetetem a kicsit, aztán ha végeztünk, szaladok haza a következő etetésre. Addig a párom van vele, és persze sok segítséget kapunk a családtagoktól.
? Nem csupán az időbeosztás nehéz, de a figyelem és az energia koncentrálása is erőt próbáló egy baba mellett. Amikor az ember otthon belép az ajtón, már teljes gőzzel anya, és fordítva, amikor beér a színházba, onnantól kezdve nincs más, csak a szerep.
? Szeretem, amikor időszakosan rohanós az életem, kifejezetten feldob, energiával tölt meg, ha egyszerre többféle kihívásnak kell megfelelnem. Persze csak egy ideig bírom, hosszabb távon lehetetlen bevállalni. Ez most egy különleges helyzet, és úgy érzem, jól megy. Jól tudok koncentrálni, amikor a próbán dolgozunk, de otthon nem a szöveggel foglalkozom. Reggelente azért egy kicsit szűknek érzem az időt. Nagy biztonságot jelent, hogy a párom otthon van a gyerekekkel.
? Talán az egész kulcsa a belső harmónia.
? Azzal nincs probléma, nem káosznak fogom fel az egészet, hanem egy különleges lehetőségnek.
? Hogy érzi magát a vígjáték próbáin?
? Nagyon jól, szeretek önfeledten játszani. Kitűnő a darab is, a szereplőgárda is. Béres Attila rendezővel tíz évvel ezelőtt dolgoztunk együtt először a Nemzeti Színházban. Tíz év alatt ő is változott, én is, és ez a mostani felállás nagyon jól működik. Csányi Sándorral szintén hasonló a helyzet: vele színpadon tulajdonképpen még sohasem találkoztunk, csak filmben, és a Csak szex és más semmi forgatása óta is eltelt már hat év, most nagyon élvezem vele a közös játékot. Egészen más a színpad, mint a film: ott egy jelenet megtörténik és rögtön el is felejtjük, de a színházban hosszú folyamatban jön létre minden ötlet, rengeteg a gyakorlás, az újrakezdés, sokkal több lehetőség van az improvizációra. Van idő a hülyéskedésre, megtehetem, hogy elindulok egy új irányba, aztán visszatérek az előzőhöz. A színházban van idő arra, hogy kiérlelődjenek a pillanatok. Szerencsére Béres Attila hagyja, sőt jön velünk együtt, ettől olyan jó a próbafolyamat. Csányi Sándor is imád improvizálni, néha úgy kell visszahúzni, de az igazán jó vígjátéknak, a végeredménynek szüksége van ezekre a kalandos mellékutakra. Jól érezzük magunkat a színpadon.
? Szüksége van a bemutató előtti izgalomra?
? Az aznapira vagy a hetekkel korábbira gondol?
? Az aznapira.
? Egészen a bemutató estéjéig semmi bajom. Csak amikor beérek a színházba, és látom, hogy ott mindenki sürög-forog, kiöltözik, virágok kerülnek elő, ez hozza ki belőlem a lámpalázat.
? A bemutató után mi lesz, mit vár a Thália Színházzal kezdődő szorosabb kapcsolattól?
? Nem is csupán a színházra vagyok itt kíváncsi, abból jutott nekem az elmúlt években, hanem arra a kulturális központként működő intézményre, amely most körvonalazódik: lesz rádióstúdió, tévéjátékok, talán film. Ezt nagyon izgalmasnak érzem.