Marosvásárhelyi Színházművészeti Egyetem |
Az abszurd dráma és színház az 1950-60-as évek európai kultúrájának felforgató, radikális művészi mozgalma volt. Bár az abszurd kísérlet eredményei egyes kutatók szerint "bevonultak a fősodorba", "klasszicizálódtak", az abszurd alkotók legnagyobbjai - Beckett, Ionesco - ma is kihívást jelentenek a színpad számára.
A konferencia az avantgárd műveknek a kortárs posztmodern diskurzusokkal való találkozását tartja izgalmas kérdésnek, az abszurd alkotók, illetve kiemelten Eug?ne Ionesco életművének kortárs recepcióján keresztül. Kutatásmódszertani kérdések mellett - pl. hogy az avantgárd-abszurd művészet a modernitáson belüli kísérlet-e, vagy azon kívül helyezendő el, valamint, hogy milyen értelmű az abszurd klasszicizálódása, milyen a kapcsolata a realizmussal, a polgári színházzal, másrészt pedig a posztmodern színház formáival - azt járják körül, hogy mennyire összeegyeztethető a posztmodern szemléleti és formagazdagsága, illetve az egyes álláspontok kizárólagossága, az ideológiai-politikai szemléletmód; hogyan jelentkezik ez az abszurd színház amerikai változatában és az "Európa utáni" kulturális kontextusban, illetve, van-e még helyük, szerepük a radikális színházi formáknak a posztmodern kultúrában.
A konferenciára egyetemi oktatók, kutatók, doktori iskolák hallgatóinak jelentkezését várják. A konferencia nyelve angol, francia, román és magyar. Egy előadás időtartama 15 perc. Külföldi meghívottaik számára szállást és ellátást biztosítanak.
A jelentkezés és a rezümé elküldésének határideje november 2. A szervezők kérik, hogy maximum 200 szavas rezümét küldjenek e-mail-ben magyar/román és angol vagy francia nyelven, a következő címre: csep_zoltan@yahoo.com. A dolgozatokat (szakreferensek elbírálása nyomán) megjelentetik a SYMBOLON című színháztudományi periodikában.