(MTI) - Arthur Miller drámáját szinte mindenki ismeri, ráadásul Robert Ward zenéje pontosan követi a cselekményt, így a legnehezebb rendezői feladat a feszültség fenntartása volt a négy felvonás során - fogalmazott Alföldi Róbert a bemutató előtt tartott közönségtalálkozón.
A fekete ruhát viselő, fehérre festett arcú színészek szinte üres térben játszanak, így a nézők teljesen a szereplőkre és a köztük kialakuló konfliktusokra fokuszálhatnak - mondta a művész. Alföldi Róbert szerint - akinek első operarendezése Szegedhez kötődik, hiszen 2003-ban itt állította színpadra a Faustot - ez a koncepció a versenyszereplőknek is kedvez, hiszen kiváló lehetőséget teremt színészi játékuk bemutatására.
Az operafesztiválra készült produkcióban, amelyet szeptember 11-én a New York-i Dicapo Operában mutattak be először, négy versenyszereplőt értékel a zsűri. John Proctort Zeffin Quinn Hollis amerikai bariton, Elisabeth Proctort az ugyancsak amerikai mezzoszoprán, Lisa Chavez énekli. Abigail szerepében a francia szoprán, Marie-Adeline Henry, Danforth bíróként pedig az angol tenorista, Michael Bracegirdle látható-hallható.
Kritikánk az Adriana Lecouvreur-ről:
Korábban: