Időrendi sorrendben tehát sorra tanúi lehetünk kis Magyarországunk hányattatott életének, méghozzá legtöbbször nagyon konkrét és szélsőséges modorban. Aztán vannak pillanatok, amikor nagyon hülyének érzem magam. |
Aztán gyakran fordulnak elő igen szép és emlékezetes pillanatok a produkcióban. A tánc- és énekbetétek pontosan kitaláltak, tökéletesen előadottak, de minduntalan felmerül bennem a kérdés. Vajon miért vannak ott és akkor? Hogy a Horváth Csaba koreografálta táncok egyik legkiválóbbikának, a focilabdás magyarosnak mennyivel van több funkciója az időhúzásnál. Mert addig ugye, amíg a fiúk a porond közepén ágaskodó pódiumon ropják, az elsötétített színpad többi részén könnyedén össze lehet pakolni a szétszórt ruhadarabokat és fel lehet venni a következő jelenet kezdő pozícióját. Az persze világos, hogy e tánc felidézi négyévnyi alcsúti - vagy felcsúti, ki tudja már - élményeinket, de azért eme események ennyi tettet nem érdemelnek. Van azért itt még egy szegény családunk is, így a móka-kacagás közepette, akiknek bepillanthatunk kevéssé irigylésre méltó életébe. Ezek a jelenetek tényleg gyönyörűen tragikomikusak. |
Végigfut még egy szürreálisan igaz ötlet az estén. Werner Tilo először EU-tagként érkezik egy kottonnal meg néhány zacskó csipsszel, később taszári védőként, utolszor pedig nagy átverőként a tengerentúlról. A vele szemben álló badar nép pedig tisztára, mint egy kiéhezett marhacsorda, vadul bólogat és issza az idegen érthetetlen szavait. Vannak tehát e közös munkának valamelyest színházi értelemben is értékelhető részei, ám leginkább zenés-táncos viccestként aposztrofálnám. Amit ugye lehet nézni a Mikroszkóp Színpadon. Mert ott lehet tudni, ha odamegy az ember, akkor azt kapja. Nem többet, nem kevesebbet, azt. |