Ha meghallod Vörös István (vers) és Szirtes Edina Mókus (zene) új kórusait, rögtön ismerősek. Hiszen te szólalsz meg bennük, a te világodat, a te tapasztalásaidat, a te "isteneidet" tükrözik. Miről mesél a tükör? A hatalomról, a felelősségvállalásról, a másikra való odafigyelésről. De elsősorban a rögeszméinkhez való (szinte kényszeres) ragaszkodásról. Amely odáig vezethet, hogy belefocizzuk magunkat egy olyan zsákutcába, ahonnan nincs kijárat - fogalmaz a rendező. Ez jelenik meg a nagyszabású drámai hős, Kreón sorsában, aki végletesen ragaszkodik valamihez, s hiába próbálják rávenni döntése megváltoztatására, nem hallgat senkire. Ezért bűnhődnie kell. Mint ahogy az elveihez való makacs ragaszkodás okozza Antigoné tragédiáját. |
A CSAPAT |
Antigoné: Balogh Anna |
Kórus:Kecskés T.-Sándor D.-Kováts K. |
Kreón: Ráczkevei Anna |
A címszerepet (s még további három figurát) Balogh Anna formálja meg. Tudjuk róla, otthonosan mozog a zenés színpadon, többek között a Volt egyszer egy csapat (Madách Színház) és a Chicago (Komáromi Színház) című musicalek főszereplője. Jövőre szintén főszerepet bízott rá Roman Polanski a Vámpírok bálja Magyar Színház-i bemutatóján. Kreón szerepében Ráckevei Annának van lehetősége felmutatni kivételes drámai tehetségét. Cservenák Vilmos (szintén négy szerepet játszik) Ruszt Józsefnél járta ki a görög iskolát az Oidipusz Kolonoszban című darabban. A kórust sem akárkik fújják. Először is maga Kováts Kriszta. Rajta kívül Kecskés Tímea, akit szintén kiválasztottak - éppen Balogh Annával lekettőzve - a Vámpírok bálja női főszerepére, továbbá Sándor Dávid, a Madách Színház-beli musical-siker, a Producerek egyik "producere", aki ugyancsak a Vámpírok egyik főszerepének várományosa. Elmondható hát, a jövő sztárjai és a jelen kitűnőségei találkoznak a színpadon.
A történet akár itt és most játszódhatna Magyarországon. Ahogy ezt napjaink drámai eseményei igazolják. |