Compagnie UBU (CAN): Dors Mon Petit Enfant (Aludj, kicsi gyermekem) - The Blind (A vakok)

Színpad

A Temps d?Images Fesztivál keretében:

Compagnie UBU (CAN):
Dors Mon Petit Enfant (Aludj, kicsi gyermekem)
The Blind (A vakok) / színház-videóinstalláció

Időpontok:
nov. 8. 19h, 21h
nov. 9-10.. 17h, 19h, 21h
nov. 11. 17h, 19h

Jegyár: 1500 Ft, diákjegy: 1100 Ft, a Trafó bérlet érvényes!

A Trafóban mutatkozik be Magyarországon először a neves kanadai rendező, Denis Marleau és társulata, az UBU. A két részből álló este egy felfedezőút, mely a színház határait kutatja és saját ? színházzal kapcsolatos ? előítéleteinket kérdőjelezi meg. Denis Marleau rendezésében szöveg és technológia, színház és installáció találkozik ? minden műfaji kategóriát félretéve. A színpadi jelenségre a társulat elnevezése a legtalálóbb: technológiai fantazmagóriákat láthatunk.

Egymás után két darabot mutat be a társulat: a Jon Fosse norvég drámaíró darabjából készült ?Aludj, kicsi gyermekem? című előadást, és Maurice Maeterlinck belga drámaíró ?A vakok? című drámáját. Az első részben egy vakító fehér háttér előtt három báb ül egy polcon, fejük aránytalanul nagy, arcuk felnőtt embereké. Párbeszédük minimalista és repetitív ? a legfontosabb kérdés: hol is vannak tulajdonképpen? Az installációt bábjátékkal és videóvetítéssel keresztezi a mindössze 15 perces mini-előadás. A második részben a közönség egy új térbe és helyzetbe kerül: a fehér teret sötétség váltja fel, az éjszaka árnyai közül tizenkét arc tűnik elő. A vakok című dráma tizenkét vak ember párbeszéde, akik egy erdőben várják vezetőjük visszatérését. A furcsa hangulatú színpadképben, melyben a nézőtér és a színpad közötti határokat a sötétség számolja fel, egy különös, érzékeinket is kihívás elé állító fantázia elevenedik meg.

Az UBU társulatot 1982-ben alapította Denis Marleau, mellyel több mint 35 francia színházi produkciót állított színpadra, s ezek többségével Európában is turnézott. Videókísérletei már korábbi munkáit is meghatározták, azonban a Technológiai fantazmagória sorozatban teljesedtek ki. A vakokat az Avignon-i Fesztivál mutatta be, azóta óriási sikert arat világszerte. A kritikusok ?színtiszta? Beckett-ként emlegetik ezt a magával ragadó, rejtélyes előadást. A rendező az ottawa-i Nemzeti Művészeti Központ Francia Színházának művészeti vezetőjeként is tevékenykedik.

Denis Marleau a színház játékos, költői és filozofikus dimenzióját kutatja, a színpadot ?különleges térnek? tekinti. Rendezőként kevésbé elismert, avagy nem színpadra szánt szövegek feldolgozása érdekli, a színházcsinálást a társművészetekkel ? zene, tánc, képzőművészet, új technológiák ? való állandó együttműködésben képzeli el. Technológiai fantazmagória sorozata nem sorolható az általunk megszokott műfaji kategóriákba. Se nem szigorú értelemben vett színház, se nem installáció, egy különös fantázia, melyben szöveg és technológia találkozik. Marleau a színházzal kapcsolatos előítéleteinket kérdőjelezi meg. A valóságot és a virtualitást ötvözi ? a hatás egyszerre lenyűgöző és hátborzongató.

Dors Mon Petit Enfant (Aludj, kicsi gyermekem) ? FRANCIA NYELVEN, ANGOL
FELIRATTAL (15 perc) / IN FRENCH, WITH ENGLISH SUBTITLES (15 min)
Les Aveugles (A vakok) ? ANGOL NYELVEN, FELIRAT NÉLKÜL (45 perc) / IN ENGLISH (45 min)

Az előadásokra korlátozott a nézőszám!

www.ubucc.ca

Dors Mon Petit Enfant az UBU társulat produkciója, mely a Kanadai Nemzeti Művészeti Központ Francia Színházának és a Le Man?ge-Sc?ne nationale de Maubeuge koprodukciójában készült.
Dors Mon Petit Enfant is a creation of UBU, coproduced with the French Theatre of the National Arts Centre of Canada and Le Man?ge-Sc?ne nationale de Maubeuge.
Szerző/Author: Jon Fosse
A technológiai fantazmagória alkotója és rendezője/ Created and directed by: Denis Marleau
Fordította/ Translated by: Terjes Sinding
Közreműködik / With: Céline Bonnier and Paul Savoie

Les Aveugles az UBU társulat produkciója, mely a Montréal-i Kortárs Művészeti Múzeum és az Avignoni Fesztivál koprodukciójában készült.
The Blind is a creation of UBU, coproduced with the Musée d?Art contemporain de Montréal and the Festival d?Avignon.
Szerző/Author: Maurice Maeterlinck
A technológiai fantazmagória alkotója és rendezője/ Created and directed by: Denis Marleau.
Közreműködik / With: Céline Bonnier and Paul Savoie

Supported by/Támogatók: Kanadai Nagykövetség, Kultúra 2000

Is it vision? Is it reality? As part of Temps d?Images (Time of Images) festival Canadian director Denis Marleau and his company UBU make their Hungarian debut with their technological phantasmagory series.

The first phantasmagory is based on the play of the Norwegian author Jon Fosse (?Sleep, Little Child of Mine?). Three little puppets with adult heads are seated on a shelf, floating in the middle of nowhere. Set against striking whiteness, this 15 minute long performance-installation probes basic questions of our existence, cleverly combining the genre of marionette and video technology.

In ?The Blind? twelve faces appear suddenly out of the darkness. Six faces of men and six of women. Their gaze is aimless, directionless, unfocused? All twelve are blind. Lost in a shadowy forest, far from the hospice where they live, they are waiting for their guide. They listen with fear or hope for the slightest sign around them. Darkness ? a very impressive effect ? creates a special atmosphere on stage: spectators find themselves in an unusual and strange situation, they are motivated to use all their senses.