Beetetés. Lenyugtatás. Boldogságvilág. Gyanús. Gyanúsak a kéken izzó tűzforró lámpák, amelyek megvilágítják a századelőt idéző kávézó asztalait, miközben halálosan megnyugtató jazz szól. Olyan, mint mikor a hentesboltban melegen tartják a rózsaszínű élő húst. Hogy életben tartsanak. Mert végig kell csinálni. Ami ezután jön, az nem kiürült zombifejeknek való. Mert akkor nem lenne hová fejlődni.
Szétárad a nyugalom. Már idegesítően perzselő a semmi a kávézóban, melynek közepén ring magasodik. És a szmokingos férfi, aki végig figyelt, miközben tűéles fény világította meg merev arcát a félhomályban, felpattan. És üvölt. És zene. És ritmus. És lüktetés. Egy csoport jön. A semmiből vagy az ajtón túlról. Mindegy. Öltönyös véglények. |
Frenák Pál most sem döntötte el, bemutat vagy magával visz. Belerohan az intim szférámba és tovább megy. A boldogság felé vezető, alig látszó utat kereső élőhalottak nagyon közel jönnek és nem hagynak békén. |
Itt mindenki lebukik. Takátsy Péter, aki a konferanszié, bíró és showman szerepét tölti be e fura életbajnokságon, szikár nyugalommal és pontosan megtervezett agresszióval hagyja, hogy előbújjon belőle a lélek mássága. Azonosul a nagy egésszel. Miközben egy erőszakosan erotikus töltetű, habkönnyű jazzt gurgulázik meghatóan, szánalmasnak tűnően, magával ragadóan. Hogy alattvalói vagy sorstársai megharcoljanak a csöndért. Frenák Pál utat keres, de csak káoszt talál. Fotók: Sándor Kata |