A Tünet Együttes felkérésére ezúttal Simon Balázs rendezett, és valósította meg a társulat színészeivel és táncosaival saját Beckett-koncepcióját.
"Beckett maximalista volt. De törekedhet-e a tökéletességre valaki, anélkül, hogy egy bizonyos megérzéssel bírna magáról a tökéletesről? Ma az idő multával, egy másik nézőpontból, már látjuk a múltban ráaggatott címkékről - reményvesztett, negatív, pesszimista -, hogy hamisak. A valóságban Beckett, az emberi lét megszondázhatatlan szakadékába veti tekintetét. Humora megóvja - és megvéd minket is - visszautasítva az elméleteket, dogmákat, amelyek nem nyújtanának csak ájtatos vigasztalást. Élete gyakorlatilag nem volt más, mint a valóság állandó és kínosan következetes kutatása. Bemutatja az embereket, amilyennek látja őket, a homályban. Megosztja bizonyosságukat és kínjukat. Beledobja szereplőit a nagy ismeretlenbe, egymásra nyíló ablakaikon át vizsgálja hol őket, hol saját magát, a tekintet hol befelé, hol kifelé, hol felfelé, hol lefelé irányul" - írja Peter Brook.
A Katasztrófa maraton játékainak mindegyike egy-egy "üdítő szimbólum", tudattalanunkba nyomtatják negatívképüket, és körvonalaikon, mint titkosírás, kitapinthatóvá válnak a kimondatlan tartalmak: a belső világunk számára kódolt üzenetek.