A zsűri indoklása szerint a Schilling Árpád rendezte társulat kivételes rendezői-színészi alkotást mutatott be, amellyel kulcsot adott a 20. század egyik legnagyobb irodalmi rejtélyének megfejtéséhez, és bebizonyította, hogy Csehovot a ma embere is kortársának tekintheti. (A Krétakör a Sirály "pontos j-és "elírásával" is tudatni akarja, hogy saját(os) felfogásban dolgozta fel az eredeti Sirályt.)
Az avantgárd színjátszás idén negyvenedszer megrendezett nagy nemzetközi seregszemléjén a közönség az újvidéki színház balett-társulatának A falak beszéde című produkcióját ítélte a legjobbnak.
A közönségdíj ezüst fokozatát, valamint a Politika című tekintélyes napilap különdíját a világhírű koreográfus, Maurice Béjart társulata kapta a Balett az életért című előadásért. Ebben a XX. századi balett egyik legnagyobb újítója az AIDS két áldozatának, a Queen együttest vezető Freddie Mercurynak, és saját táncosának, Jorge Donnak állít emléket.
A Mozart és a Queen zenéjére készült látványos előadás, amelyhez a kosztümöket Gianni Versace tervezte, a BITEF záró- és egyben a szintén hagyományos belgrádi zenei fesztivál, a BEMUS nyitóműsora is volt. Akárcsak a BITEF-nek, az ugyancsak kéthetes zenei ünnepnek is lesznek magyar vendégei: Kolár Éva karnagy vezetésével először a budapesti Monteverdi-kórus ad koncertet, majd Sebestyén Márta és a Vujicsics-együttes lép fel a belgrádi közönség előtt.
(mti)