A lantanacserje tüskés ágai közt egy női holttest hever. Ne a testet figyeljük, hanem a cserjét, amely kusza ágaival és tüskéivel áthatolhatatlan és fájdalmas szövevényt teremt, mely akár a párkapcsolatok labirintusát is szimbolizálhatja. |
A kameramozgás és a film hangulata a lebegés és sodródás érzetét keltik a nézőben. Egyfajta tehetetlenség, irányíthatatlanság jellemzi az emberi kapcsolatokat, nem vagyunk teljesen urai a helyzeteknek, a kapcsolatok alakulásának, fejlődésének sem. A film szereplői (szándékosan nem írok főszereplőt, mert mindenki egyformán fontos és érdekes ebben a mozaikban) nem értik, hogy juthatott idáig házasságuk, hogy romolhatott meg a viszony ennyire az általuk leginkább szeretett lénnyel. |
A film sok szálat mozgat és mozaikszerűen, apró darabokból építkezve mutatja meg a teljes képet. Ez a megoldás nem egyedi, láttunk már rá jó példát a Magnolia című nagyszerű alkotásban is, de nehéz jól eltalálni az arányokat, hogy eléggé komplex de azért még élvezhető legyen a végeredmény. |