(MTI) - Tom O'Horgan a hatvanas évek New Yorkjában kísérleti színházi produkciókkal vívott ki magának hírnevet olyan jellegzetes helyszíneken, mint a Caffe Cino, a Judson Memorial Church és az East Village-beli La Mamma.
A Hairt, amely a vietnami háborút ellenző, drogozó és a szabad szerelemben hívő hippinemzedéket ünnepelte, a Broadway Biltmore Színházában állította színre 1968 áprilisában. "Tom szőröstül-bőröstül színházi ember volt. A dolgokat színházi szempontból látta. Ő adott a Hairnek látványt, és ő vitt bele mozgást" - emlékezett rá Galt MacDermot, a musical zeneszerzője, hangsúlyozva, hogy a rendező felfogásában a darab sokkal inkább a színészek csapatjátéka lett.
O'Horgannek köszönhető a Jézus Krisztus Szupersztár 1971-ben kezdődött sikerszériája is: az általa színpadra állított Andrew Lloyd Webber-musical hétszáz előadást élt meg Jeff Fenholttal Jézus és Ben Vereennel Júdás szerepében.
További jelentős Broadway-sikerei között szerepelt a Lenny Bruce komikusról szóló Lenny című darab és az Inner City című musical. Utolsó rendezése, a Senator Joe, amelynek zenéjét is ő írta, azonban már a szakmai bemutatókon megbukott, s a premierig sem jutott el.