Szeptember 12. és 16. között Debrecen több helyszínén, egyebek mellett a város pályaudvarán rendezték meg a XIV. Alternatív színházi szemlét. A mustra exkluzív és átfogó képet adott azokról a magyar színházi és táncelőadásokról, amelyek markánsan és eredeti formában képviselik mindazt, amit ma Magyarországon alternatívnak lehet nevezni. Bátran kijelenthető: ami a kőszínházaknak az országos színházi találkozó Pécsen, az a független színházaknak az Alternatív színházi szemle.
Mint arról korábban beszámoltunk, a versenyprogramban indult a Mobil Front Műhely és a DráMa produkciója az a.N.Na., a Kosztolányi Dezső Színház és Urbán András Társulatának Brecht - The Hardcore Machine című előadása, a Tünet együttes - Szabó Réka Társulata Alibi című táncjátéka, az Élőkép társulat Végtelen című darabja, a Holdvilág Kamaraszínház Emigránsok című előadása, a Kompánia Színházi Társulat Othello-kommentárok című produkciója, Gergye Krisztián Melankólia című darabja, valamint a SPACE Színház Holland Cunami - Drowning in Europe című magyar-holland koprodukcióban készült munkája.
A fődíjat végül az Alibinek ítélte oda a Karsai György-Káel Csaba-Lévai Balázs-Varga Mátyás alkotta zsűri. Indoklásukban kiemelték, hogy az előadás komplex módon használja fel a különböző színházi és kommunikációs eszközök nyújtotta lehetőségeket, az alternativitás fogalmának tiszta és természetes jelentését adva.
A legjobb rendezés díját Göttinger Pál hozta el a Martin Crimp művéből rendezett a.N.N.a.-val. A zsűri a produkcióval kapcsolatban hangsúlyozta az invenciózus, elmélyült elemzésen nyugvó rendezését. A legbámulatosabb színpadi jelenlétért Deák EmeseVégtelen című munkáját értékelték, míg a Budapest Fővárosi Önkormányzat díját a Gergye Krisztián Társulat kapta a Melankóliáért. "Az előadás nagy ívű zenei összeállításáért és kivitelezéséért, és a zene kiváló táncdramaturgiai alkalmazásáért" - szól az indoklás.